شناسهٔ خبر: 67323271 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزایش ۶۰ درصدی داروخانه های مناطق کم برخوردار البرز در دولت سیزدهم

کرج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: شمار داروخانه های مناطق کم برخوردار این استان با نگاه ویژه دولت سیزدهم ۶۰ درصد افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی البرز ، دکتر " شهرام صیادی" روز یکشنبه در تشریح بخشی از اقدامات حوزه غذا و دارو در دولت سیزدهم در استان البرز افزود: افزایش 60 درصدی صدور جواز تاسیس داروخانه در مناطق کم برخوردار استان موجب شد تا تعداد کل داروخانه های استان به ۵۷۲ واحد برسد.

وی ادامه داد: ۳۸۰ کمیسیون فنی و قانونی طی سه سال گذشته در استان البرز تشکیل شد که به صدور پروانه و مجوز برای حدود ۵۰ هزار واحد صنفی در عرصه غذا و دارو انجامیده است.

صیادی با بیان اینکه اکنون چهار و ۴۰۰ مرکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی البرز در بخش غذا و دارو هستند، تصریح کرد: در دولت سیزدهم بازرسی های ۳۷ هزار بازرسی بهداشتی از این مراکز انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: در این مدت بیش از چهارهزارو۵۰۰ گواهی بهداشت صادرات در البرز ارائه شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۲ هزار آزمایش از نمونه های ارسالی به آزمایشگاه غذا و دارو استان همزمان با بازرسی های مختلف انجام شده است، گفت: سه هزارو۶۰۰ مورد شکایت از محصولات غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، طبیعی، سنتی و مکمل و تجهیزات پزشکی مطابق با قوانین و ضوابط در البرز طی سه سال گذشته رسیدگی شده است.

نظر شما