شناسهٔ خبر: 67323140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز ساخت ۲ طرح صنعتی معدنی و آموزشی در حاجی آباد

ساخت مرحله دوم کارخانه کنسانتره سنگ آهن و مدرسه ۹ کلاسه معدن در حاجی آباد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

آغاز ساخت ۲ طرح صنعتی معدنی و آموزشی در حاجی آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، استاندار هرمزگان گفت: با ساخت مرحله دوم کارخانه کنسانتره مجموعه توسعه و فرآوری سنگ آهن تنگ زاغ به ارزش سه هزار میلیارد تومان، برای حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

مهدی دوستی افزود: طبق برآورد اولیه، هرمزگان بیش از ۸۰۰ میلیون تن سنگ آهن هماتیتی دارد که این ظرفیت به دلیل نبود تکنولوژی کافی درگذشته توسعه نیافته بود.

وی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون این ظرفیت برای تولید یک میلیون تن سنگ آهن هماتیتی ایجاد شده است و با ساخت واحد کنسانتره جدید در این مجموعه، هرمزگان در آینده‌ای نزدیک به قطب اول سنگ آهن هماتیتی در کشور تبدیل می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: امیدواریم این زنجیره در حجم وسیعی توسعه پیدا کند و نگرانی‌ها بابت توسعه افق ۲۵ ساله فولاد در استان بر طرف شود.

دوستی گفت: هنرستان ۹ کلاسه معدن نیز به دلیل نیاز صنعتی و معدنی و با توجه به وجود معادن و صنایع در حال توسعه در این شهرستان ساخته می‌شود.

رئیس سازمان صمت هرمزگان نیز گفت: ساخت واحد کنستانتره آهن یکی از راه‌های دستیابی به مواد اولیه و خوراک کارخانه‌های فولاد است و ساخت مرحله دوم این کارخانه باعث جلوگیری از خام فروشی سنگ آهن می‌شود.

خلیل قاسمی افزود: با ساخت این واحد ظرفیت تولید سنگ آهن استان از یک میلیون تن در سال به دو میلیون تن افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید؛ بهره برداری از مرحله نخست کارخانه صبا فولاد خلیج فارس

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: هنرستان ۹ کلاسه معدن با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان و ۹۰۰ مترمربع زیربنا، در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع ساخته می‌شود.

محمد قویدل افزود: امیدواریم این هنرستان تا مهر ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

نظر شما