شناسهٔ خبر: 67323033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دادستان زرند خبر داد

تکمیل و ارسال پرونده فرد هتاک به مردم زرند به دادگاه صالح برای رسیدگی

فاطمه افضلی

دادستان زرند ضمن تشریح پرونده فرد هتاک به مردم این شهرستان، از تکمیل مستندات و تحقیقات اولیه پرونده و ارسال آن به دادگاه صالح خبر داد.

صاحب‌خبر -

رضا یعقوبی شامگاه دوم تیرماه در جمع اصحاب رسانه ضمن دفاع از مردم زرند و ناشایست خواندن توهین صورت گرفته، اظهار کرد: در پی پخش فیلمی از نشست هیئت مدیره مجمع یکی از صنایع بزرگ شهرستان و توهین به مردم شریف زرند، بلافاصله موضوع در دستور کار دادسرای شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل پرونده قضایی برای فرد توهین کننده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دادسرای زرند و با تکمیل تحقیقات اولیه در شعبه اول بازپرسی برای اقدامات قانونی بعدی با رعایت صلاحیت محلی، پرونده نامبرده به دادگاه صالح در تهران یا همان دادسرای محل ارتکاب جرم ارسال شد.

دادستان زرند ضمن قدردانی از رسانه‌ها به واسطه انتشار به موقع اخبار دستگاه قضایی گفت: امروزه بیش از هر چیزی به امیدآفرینی نیاز داریم و انتظار است که رسانه‌ها در هفته قوه قضاییه ضمن تبیین ابعاد شخصیت شهید بهشتی، همچون گذشته به صورت شفاف و با نگاهی عادلانه و با در نظر گرفتن محدودیت‌ها، اقدامات دستگاه قضایی را برای شهروندان اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: در آستانه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و نیاز است تا اقدامات رئیس جمهور شهید و دستاوردهای نظام برای مردم به طور شفاف تشریح شود و از بزرگ‌نمایی نقاط ضعف که القای نا امیدی و مشارکت شهروندان در انتخابات را متاثر می‌کند، پرهیز شود.

یعقوبی انتشار مطالب خلاف واقع که باعث التهاب در جامعه می‌شود را غیر اخلاقی و جرم دانست و افزود: مسئولیت انتشار اخبار کذب در رسانه‌ها متوجه مدیرمسئول رسانه، نویسنده و فرد منتشرکننده است و هر فرد به سهم خود در برابر دستگاه قضایی و قانون مسئول است و از رسانه‌های شهرستان انتطار می‌رود پیش از انتشار اخبار، در خصوص صحت آن بررسی لازم را از طریق نهادهای متولی اخذ نمایند که این موضوع و عدم دخالت سلایق شخصی، نشان حرفه‌ای بودن و اخلاق‌مداری رسانه‌ها و موجب کسب اعتبار آنهاست.

دادستان زرند در پایان به شهروندان اطمینان خاطر داد تا در انجام وظایف برابر مطالب تشریح شده و احقاق حقوق عامه هیچ گونه کوتاهی انجام نخواهد گرفت اما اطلاع رسانی اقدامات را غیرممکن و در بسیاری موارد غیر ضرور دانست که حتی می‌تواند جو جامعه را متشنج سازد و گاهی با القاء جو ناامنی مشکلاتی را برای زندگی روزمره شهروندان به همراه داشته باشد و روند توسعه شهرستان با جذب سرمایه‌گذار را متاثر کند.

انتهای پیام

نظر شما