شناسهٔ خبر: 67323015 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دعوت حفاظ قرآن از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

جمعی از حفاظ ، مدیران جامعه قرآنی  و فعالان  فرهنگی کشور از مردم برای حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات  ریاست جمهوری دعوت کردند. جمعی از حفاظ ، مدیران جامعه قرآنی  و فعالان  فرهنگی کشور از مردم برای حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات  ریاست جمهوری دعوت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار، دکتر محمد ذوالفقاری، حافظ قران و مدیر جوان نمونه حوزه فرهنگ  کشور با اعلام خبر فوق اظهار داشت: در آستانه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری هستیم، و جامعه قرآنی همچون سایر نهادها و تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی در تکاپو برای حضور پُرشور فعالان این عرصه و همچنین تشویق و ترغیب آحاد مردم در این مشارکت سرنوشت‌ساز است.

قائم مقام اسبق سازمان دارالقرآن الکریم  گفت: با توجه به این مهم ، جمعی از خادمان قرآن کریم برای دعوت مردم به حضور پرشور در انتخابات پیش رو به عنوان مسوولیت اجتماعی  و اخلاق مداری و یکارگیری توصیه های  قرآن به نامزدهای انتخاباتی  تاکید کردند.

دکتر محمد ذوالفقاری مدیر نمونه جامعه قرآنی اعلام کرد: از الفبای فرهنگ و باور قرآنی، این است که کفار تحت هیج عنوانی حق ندارند بر مؤمنین استیلا پیدا کنند و آنها را تحت سلطه قرار دهند؛ از همین رو قرآن کریم به‌عنوان یک ضابطه و اصل می‌فرماید: «وَ لَن يَجْعَلَ اللهُ لِلْكافِرينَ عَلَي الْمُؤْمِنينَ سَبيلا (و خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطى نداده است). امام علی(ع) نیز می‌فرمایند: «اِتَّقُوا اللهَ فی عِبادِهِ وَ بِلادِهِ فَاِنَّکُم مسؤولونَ حَتّی عَنِ البِقاعِ وَ البَهائِمِ وَ أطِیعوا اللهَ وَ لاتَعصُوهُ؛ (از خدا نسبت به بندگان و شهرهایش پروا کنید که دارای مسؤولیّت هستید. حتّی نسبت به زمین­ ها و حیوانات و خداوند را اطاعت کنید و از نافرمانی او بپرهیزید.)

شرکت نکردن در انتخابات، حضور نیافتن پای صندوق رأی و شانه خالی کردن از این تکلیف، قطعاً به معنای زمینه­ سازی سلطه­ کفار و مستکبرین خواهد بود. امتی که پیام قرآنی (سلطه­ ناپذیری) را دریافته و با نفس مسیحایی رهبر عارف و سالکی چون امام خمینی (ره) و خلف صالحش رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ( مدظله العالی) رشد معنوی و سیاسی یافته، هرگز چنین خطایی نمی­کند که پس از  سالها  مبارزه با سلطه­ طلبان، با حضور نیافتن در انتخابات راه سلطه­ کفار را فراهم نماید.

وی گفت :ملاک کاندیدای اصلح از جنس مردم بودن و دلسوز و مهربان بودن است. کاندیدایی که مردمی نباشد، دلسوز و مهربان نسبت به اقشار مستضعف و محروم هم نخواهد بود. در آیه ۱۲۸سوره «توبه» خداوند می‌فرماید؛«لَقَدْ جَاءکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ؛ قطعاً براى شما پیامبرى از خودتان آمد که بر او دشوار است‏ شما در رنج بیفتید او به هدایت شما حریص و نسبت به مؤمنان دلسوز مهربان است» فرد مسئول باید مردمی باشد تا بتواند خدمت کند و نسبت به حل مشکلات آنها دغدغه داشته باشد. به تعبیر مقام معظم رهبری: «انتخابات در کشور ما باید مسابقه‌ای برای خدمت باشد، نه مسابقه‌ای برای کسب قدرت. انتخابات اسلامی این‌گونه است.

انتهای پیام/

نظر شما