شناسهٔ خبر: 67322775 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۶۰۰ انشعاب غیرمجاز در ایلام شناسایی شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام از شناسایی ۶۰۰ انشعاب غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته کنتور سه هزار و ۵۰۰ مشترک در این استان اصلاح و عیب یابی شده است.

صاحب‌خبر -

ناصری  اظهار کرد: شناسایی این تعداد انشعاب غیرمجاز در جریان بازرسی و آزمایش بیش از ۴۰ هزار انشعاب( حدود ۱۶ درصد کل انشعابات برق استان) روی داد.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰ درصد از انشعابات برق استان مورد بازرسی قرار می‌گیرد، یادآور شد: در این بازرسی‌ها، انشعاباتی که معیوب و نیاز به اصلاح دارند، اصلاح شده و یا کنتور این اشنعابات تعویض می‌شود که در این خصوص سال گذشته سه هزار ۵۰۰ مورد انشعاب برق در استان اصلاح شده تا مشترکین از سنجه اندازه گیری دقیق بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اشاره به اینکه تغییر ساعت کار اداری در استان موجب کاهش مصرف ۶ مگاوات برق شده است، ابراز کرد: ۶۰ درصد این کاهش مصرف مربوط به حوزه اداری است.

وی بیان کرد: با تغییر ساعات کار ادارات، مصرف برق به ساعات اولیه صبح منتقل شده و در ساعت محدودیت دار مصرف برق، عملا شاهد کاهش محسوس در مصرف برق ادارت هستیم که به پایداری شبکه برق در زمان‌های پیک مصرف برق کمک شایانی می‌کند.

ناصری با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد از کاهش مصرف برق در استان مربوط به ادارات بوده است، افزود: همچنین ادارات و دستگاه‌های اجرایی در ساعات اداری موظف به کاهش ۳۰ درصدی در مصرف برق هستند و جبران این کاهش مصرف را باید از طریق استفاده از مبدل‌های انرژی برق پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اشاره به اینکه بیشترین درصد مصرف مربوط به مشترکینی است که بالای الگوی مصرف از ۲.۵ برابر برق مصرف می‌کنند، افزود: حدود ۵ درصد مشترکین بیش از الگوی مصرف، برق مصرف می‌کنند، ۲۰ درصد از مشترکین از محدود سقف الگوی مصرف تا ۲.۵ برابر و حدود ۷۵ درصد نیز در محدوده الگوی مصرف رفتار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۳ درصد مصرف برق استان مربوط به حوزه مصرف خانگی استان است، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مشترکین برق استان، مشترکان خانگی هستند و مابقی مربوط به سایر حوزه مصارف از جمله حوزه های صنعتی، کشاورزی و تجاری است.

نظر شما