شناسهٔ خبر: 67322763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری، ۳ تیر ۱۴۰۳؛ از خشم قالیباف از اظهارات ظریف درمورد ممانعت اصولگرایان از احیای برجام تا ۳ سال تورم بالای ۴۰ درصد؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ ایران بعد از جنگ جهانی دوم، در دولت رئیسی رخ داد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ظریف: بسیار آرزومندانه است که بتوانم از این مجلس حتی رأی اعتماد بگیرم
ظریف، وزیر سابق امور خارجه در کلاب هاوس ایران من اظهار داشت: بعید بدانم بتوانم با این مجلس کار کنم و بسیار آرزومندانه است که بتوانم از این مجلس حتی رأی اعتماد بگیرم. علی القاعده از من مشورت خواهند خوداست و من در خدمتشان هستم.

ظریف: اگر کنار صندوق رای نروید با چماقشان بر سر ما می‌کوبند
ظریف در جمع مردم گرگان گفت: ما ایران را برای همه از جمله مخالفینمان می‌خواهیم، این اقلیت‌ها هستند که اگر جمعه  کنار صندوق رای نروید احساس اکثریت می‌کنند و با چماقشان بر سر ما می‌کوبند. 

خشم قالیباف از اظهارات ظریف درمورد ممانعت اصولگرایان از احیای برجام: باید استعفا می دادی
قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در  جمع هواداران خود در زنجان در واکنش به اظهارات اخیر ظریف گفت: همین امروز بعضی از آقایان در حضور مردم گفتند که اجازه ندادند، نگذاشتند ما فلان کار را بکنیم و جلوی کار مارا گرفتند وگرنه واکسن وارد کرده بودیم، وگرنه مساله مان با امریکا را حل کرده بودیم. اگر مدیری بودی و این حرف را میزنی شجاعت داشته باش بیا جلوی مردم بگو نمی‌گذارند کار کنم استعفا بده برو بگذار یکی بیاید کار کند. 

حمله مجدد قالیباف به ظریف
محمدباقر قالیباف‌ در گردهمایی مردمی در قزوین تصریح کرد: در تحریم به جای آنکه مذاکره را روش مبارزه بدانند رفتند به صداقت آمریکایی پناه بردند، یک متن نوشتند که روی کاغذ همه چیز دادند اما در عمل هیچ امتیاز اقتصادی برای کشور نگرفتند، ترامپ آمد یک شبه از برجام خارج شد. 

ظریف خطاب به گروه های فشار: ما مثل اقلیت نیستیم که با اکثریت مردم با چماق برخورد می‌کند
وزیر پیشین امور خارجه گفت: ما مثل اقلیتی که در کشور سرکوبگرِ اکثریت شده نیستیم. یادتان باشد که چه کسی گند چای دبش را درآورد. مانع واردات واکسن شدند و وقتی دولت را تحویل میدادیم ۱۲۰ میلیون دوز واکسن وارد شده بود. 

ظریف: ده دقیقه در صداوسیما صحبت کردم انگار آب در لانه مورچگان ریختند
محمدجواد ظریف تصریح کرد: یک اقلیت کوچک نمی‌خواهند بگذارند مردم حرف حق را بشنوند.بگویید چه کسی تحریم آمریکاست؟من تحریمم یا آقایان جلیلی و قالیباف؟ گروهی نمیخواهند شما و رای شما تاثیر داشته باشید. به شما به عنوان کسی که با چند رییس‌جمهور کار کرده می‌گویم که فرق می‌کند چه کسی رییس‌جمهور باشد.

پزشکیان: فردی گفت نمی‌گذارم رئیس‌جمهور شوی، مگر تو چکاره‌ای؟
مسعود پزشکیان، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ در جمع مردم سنندج گفت: ما مسئولان و هر کسی که در جامعه زندگی می‌کند باید در مقابل صحبت‌های خود عمل داشته باشد. آیا ما به وعده‌های خود صادق هستیم؟ اگر ما و حاکمان به مردم با این دید نگاه کنیم؛ شکاف در جامعه و قومیت‌ها وجود نخواهد داشت. زیرا گروهی فکر می‌کنند عقل کل بوده و بقیه مردم اجنبی و خود فروش هستند ما برای اینکه این بازی را بهم بزنیم و تنها یک گروه در صحنه نباشند باید در صحنه حضور داشته باشیم. تمام کسانی که در این خاک زندکی می‌کنند، حق انتخاب دارند. 

رهبر انقلاب: جایز نیست حرف‌هایی صادر شود که کشور، ملت و نظام را دشمن‌شاد کند
رهبر انقلاب در دیدار مسئولان دستگاه قضا گفتند: آقایان نامزدها در مباحثات خود از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنند. ایشان افزودند: من توصیه‌ام این است که این مباحثاتی که آقایان نامزدها در تلویزیون با هم میکنند یا اظهاراتی که می‌کنند یا در جمع شان یا تک تک، این اظهارات موجب نشود که یک نامزدی برای غلبه بر رقیب حرفی بزند که دشمن‌شاد کند ما را.

پزشکیان: مسئله فیلترینگ را حل خواهم کرد
 مسعود پزشکیان در جمع هواداران خود در اهواز اظهار کرد: مسئله فیلترینگ را حل خواهیم کرد. وی افزود: قول می‌دهم تا پای جان در رابطه با شرایط و حضور شما مشکلات را حل کنیم اولویت با شما است. 

۳ سال تورم بالای ۴۰ درصد؛ اتفاقی که برای اولین بار در تاریخ ایران بعد از جنگ جهانی دوم، در دولت رئیسی رخ داد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه گذشته (۳۰ خرداد) در دیدار جمعی از وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با مقایسه کارنامه ۳۲ ماهه دولت سیزدهم با دولت یازدهم در حوزه اقتصادی گفت: شاخص فلاکت در این ۳ سال، در تاریخ قبل و بعد از انقلاب بی‌نظیر بود. شاخص فلاکت در سال ۱۴۰۱، ۵۴ درصد بود. در ابتدای سال ۹۲ شاخص فلاکت ۴۲ درصد بود که در سال ۹۵ به ۱۹ درصد و سال ۹۶ به ۲۰ درصد رساندیم. 

افشاگری آذری جهرمی: برنامه اینترنتی قالیباف همان طرح صیانت است
قالیباف برنامه اینترنتی خود را در شبکه ایکس به اشتراک گذاشت که  آذری جهرمی افشا کرد که این برنامه اینترنتی قالیباف همان طرح صیانت است. 

حمایت چهره‌های رادیکال از قالیباف؛ از برادران پناهیان تا مهدی طائب
جمعی از  چهره‌های رادیکال با این عنوان که موج حمایت چهره‌های مذهبی از محمد باقر قالیباف، سرباز آقا اعلام کردند: جمعی از وعاظ شاخص کشور از جمله حجج اسلام مسعود عالی، علیرضا پناهیان، ناصر رفیعی، مهدی ماندگاری، مصطفی کرمی مهدی طائب، علی ثمری، احسان بی آزار تهرانی، محمد حاج ابوالقاسم دولابی، احمد پناهیان، جواد محمد زمانی در روز‌های اخیر حمایت خود را از دکتر محمد باقر قالیباف در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند. 

حکم اعدام ‎"توماج صالحی" نقض شد
مصطفی نیلی وکیل توماج صالحی درباره آخرین وضعیت حکم اعدام موکل خود گفت: دیوان عالی کشور رای اعدام توماج صالحی را نقض و پرونده را جهت رسیدگی به شعبه هم عرض ارجاع داد. 

 

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما