شناسهٔ خبر: 67322740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در شهرستان چوار ایلام:

جشنواره بازی‌های بومی و محلی برگزار شد

خبرگزاری صدا و سیما

جشنواره بازی‌های بومی و محلی، شامل: طناب‌کشی، کِلاو رُوان و دال پَلان در بخش‌های مرکزی و بولی شهرستان چوار استان ایلام برگزار شد.

صاحب‌خبر -

جشنواره بازی‌های بومی و محلی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ مسابقات بخش مرکزی در سالن ورزشی شهدای روستای آبزا و مسابقات بخش بولی نیز در حوالی مدرسه شهید کشوری این بخش برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان چوار در آیین افتتاحیه این مسابقات، اظهار کرد: اقدامات رییس جمهور شهید، دستاورد‌های بزرگی برای ورزش کشور و استان ایلام به ارمغان آورد.

طالب فرجی افزود: این اقدامات نه تنها در تاریخ به یادگار خواهد ماند؛ بلکه به حرکت جامعه ورزش کشور به سوی پیشرفت، شتاب بیشتری بخشیده است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی نهفته در روستا‌های استان ایلام، تصریح کرد: در میان ساکنان مناطق روستایی، استعداد‌های بسیار خوبی وجود دارد که در صورت حمایت مطلوب می‌توانند به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنند.
بخشدار بولی نیز در آبین افتتاح این جشنواره گفت: بازی‌های بومی و محلی بیانگر فرهنگ غنی و اصیل مردم است.
علی سیف اللهی با بیان این که عشایر ذخایر انقلاب و قشر وفادار به نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود: ورزشکاران جامعه عشایری در انتخابات هشتم تیرماه به مهاجمان بازی انتخابات تبدیل می‌شوند و برای انقلاب گل زنی خواهند کرد.
وی اضافه کرد: عشایر مناطق مختلف ایلام همواره با شرکت گسترده در پای صندوق‌های رأی، حماسه حضور خود را در صحنه‌های مختلف به نمایش گذاشته اند.

نظر شما