شناسهٔ خبر: 67322603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمیته بانوان سیستان و بلوچستان به پویش طرح نذر کاشی و طرح بنای نور پیوست

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از اجرای پویش طرح نذر کاشی، طرح بنای نور و بهشت در استان به نیت چله شهدای خدمت و با هدف توسعه و بازسازی عتبات عالیات به تاسی از سنت معنوی دیرینه خبر داد.

صاحب‌خبر -

زهرا ابراهیمی گفت: با همراهی تعدادی از بانوان با حضور در ستاد بازسازی عتبات عالیات ضمن دیدار با بانوان این ستاد و قدردانی ویژه از زحمات این عزیزان بویژه در ستاد اربعین استان مقرر شد در راستای ترویج و معرفی طرح‌های برنامه ریزی شده ستاد بازسازی از جمله "نذر کاشی" این فرصت معنوی ارزشمند در استان فراهم شود تا تمامی عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع)، با نذر ۲ میلیون ریال برای طرح توسعه حرمین امامین (ع) نام خود یا عزیزانشان را در حرمین مطهر جاودانه کنند.
وی ادامه داد: اسناد و شواهد متقن به‌دست آمده از اعتاب مقدسه نشان می‌دهد که خیران و استادکاران ایرانی در قرون گذشته، نام خود را بر پشت خشت‌ها، درها، ضرایح و دیگر اجزاء معماری حرم‌ها به یادگار ثبت می‌کردند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حک نام خیر و دست‌اندرکاران ساخت بنا در حرم‌های مطهر به امید بهره‌مندی از شفاعت ائمه اطهار (ع)، سنتی رایج بین استادکاران ایرانی بوده که افتخار ساخت و ساز در اعتاب مقدسه را داشتند.
وی ادامه داد: همچنین طرح بنای نور، تامین هزینه ساخت یک متر مربع در حرمین مطهر و ثبت به نام افراد است که از طریق تسهیلات بانک رسالت به مبلغ ۵۰ میلیون ریال و پرداخت ماهیانه یک میلیون ریال انجام می‌شود که در این طرح امکان پرداخت کسر از حساب وجود داشته، نیاز به ارائه ضامن نیست و با تکمیل فرم ستاد قابل انجام و بعد از ۲ ماه سند افتخار بنای نور اعطا می‌شود و همچنین طرح بهشت که ویژه افرادی که در بانک سپه صاحب حساب هستند به هر مبلغی که تمایل دارند امکان مشارکت مهیاست.
ابراهیمی مشارکت هر چه بیشتر بانوان سیستان و بلوچستانی در این طرح معنوی خواستار شد و گفت: علاقه‌مندان به مشارکت در این طرح می‌توانند به بخش پویش کاشی حرم در سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات مراجعه کنند.
وی با تاکید بر نقش موثر بانوان در انتخابات پیش رو گفت: زنان با توجه به اثرگذاری در نهاد خانواده و اجتماع نقش بسیار مهمی در انتخابات دارند و می‌توانند با ایجاد فضای تحلیل و هم اندیشی در در شناساندن و معرفی کاندید اصلح موثر واقع شوند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشاتشان به نقش اجتماعی و سیاسی زنان در سپهر کشور اشاره نموده و بر اثرگذاری در هدایت خانواده در تمامی عرصه‌ها تاکید فرمودند بنابراین در زمینه انتخابات نیز چه در زمینه حضور حداکثری و افزایش مشارکت و همچنین انتخاب گزینه اصلح عاملیت اثرگذار بانوان بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های اساسی توسعه پایدار همه جانبه مشارکت سیاسی زنان در فرآیند تصمیم‌گیری است، تصریح کرد: بانوان ایران اسلامی همچون گذشته با انتخابی درست و هدایت خانواده به سمت این جریان، نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات به خوبی ایفا خواهند کرد.

نظر شما