شناسهٔ خبر: 67322584 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نایب‌رئیس مجلس در نطق پیش از دستور:

«غدیر» یکی از قله‌های تاریخی پس از بعثت برای هدایت انسان‌ها است

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به آیه اکمال گفت: پیامبر اکرم(ص) در غدیر امام علی(ع) را به عنوان جانشینی انتخاب کردند تا یکی از قله‌های تاریخی را پس از بعثت برای هدایت انسان‌ها یادآوری کنند.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا، حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز، یکشنبه سوم تیرماه، مجلس شورای اسلامی با تبریک عیدالاکبر، اشرف الاعیاد و عید آل‌محمد(ص)، گفت: براساس آیه تبلیغ «يا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَ إِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالَتَهُ»، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) در مسیر مکه به مدینه پس از اعمال حج، در محلی به نام غدیر مردم را جمع کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) پس از نماز ظهر، خطبه غدیر را برای مردم آن زمان و افرادی که پیروان پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) بودند، ایراد کردند. 

وی بیان کرد: همچنین براساس آیه اکمال «أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا»، امام علی(ع) را به عنوان جانشینی انتخاب کردند تا یکی از قله‌های تاریخی را پس از بعثت برای هدایت انسان‌ها یادآوری کنند.

حاجی‌ بابایی تصریح کرد: این عید بزرگ را که هدایت همه ما براساس این عید و اکمال این دین انجام می‌پذیرد، تبریک عرض می‌کنم و انشاءالله مردم بتوانند از این قله‌های بلند انسانیت، نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام

نظر شما