شناسهٔ خبر: 67322291 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آب، اولین و حیاتی‌ترین ماده مورد نیاز موجودات روی زمین

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: امروزه جایگاه آب به عنوان یکی از محور‌های اساسی توسعه بر هیچ کس پوشیده نیست.

صاحب‌خبر -

 جواد محجوبی  مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد  به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: آب، اولین و حیاتی‌ترین ماده مورد نیاز موجودات روی زمین است که نقشی اساسی در زندگی آنان ایفا می‌کند، چنان که خداوند، آن را مهم‌ترین عامل حیات و زندگی می‌داند.

وی افزود: امروزه جایگاه آب به عنوان یکی از محور‌های اساسی توسعه بر هیچ کس پوشیده نیست. در حال حاضر با توجه به محدودیت منابع آب و افزایش روزافزون تقاضا، زمینه ایجاد کمبود‌های جدی در خصوص تأمین آب مورد نیاز در شرب، صنعت و به ویژه در کشاورزی فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای ادامه داد: در این میان اهتمام دوچندان مردم به عنوان ذی نفعان اصلی و مصرف کنندگان آب، در بخش‌های صنعت، شرب و کشاورزی از همیشه ضروری‌تر است.

وی تصریح کرد: تغییرات اقلیم، نبود تناسب زمانی و مکانی بارش ها، پایین بودن میانگین سرانه آب در استان، رشد روزافزون مصارف آب به خصوص برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی، افت شدید سطح آبخوان‌ها و افزایش دشت‌های ممنوعه، پشت سر گذاشتن خشکسالی‌های سخت و عدم رعایت الگوی مصرف صحیح، چالش‌هایی است که گذر از آنها عزم راسخ مردم استان یزد را همانند تمامی برهه‌های حساس و تاریخ ساز می‌طلبد.

نظر شما