شناسهٔ خبر: 67322126 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

با پوشش خدمات‌رسانی به ۲۰ هزار نفر انجام شد؛

افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهدای خدمت

مرکز خدمات جامع سلامت شهدای خدمت شهری روستایی شماره ۶ مریوان هم‌زمان با آغاز هفته قوه قضائیه و تداوم خدمت دولت شهید رئیسی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، هوشنگ پیرفلاح مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت این شهرستان اظهار کرد: این مرکز تحت عنوان شهدای خدمت امروز شروع به فعالیت کرد و حدود ۱۰ هزار نفر از مردم شهرستان مریوان و ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از روستا‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مریوان بیان داشت: در این مرکز کلیه خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی شامل: خدمات پزشکی، مامایی، واکسیناسیون، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و مراقبت از بیماری‌ها ارائه خواهد شد.


وی گفت: مرکز خدمات جامع سلامت شهدای خدمت شهری روستایی شماره ۶ به مساحت کل ۹۹۲ مترمربع و زیربنای مفید آن ۴۵۰ مترمربع و حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کردستان هزینه ساخت را در برداشته و زمین آن توسط خیرین اهدا شده است و در قالب طرح محرومیت‌زدایی از مهرماه سال ۱۴۰۱ شروع شد و در تیرماه ۱۴۰۳ به اتمام رسید.

در حوزه سلامت مراکز شهری و روستایی مریوان روزانه ۳۰ هزار خدمت انجام می‌شود

فرید شریفی رئیس مرکز بهداشت مریوان در آیین افتتاح این مرکز خاطرنشان کرد: شهرستان مریوان جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر دارد و حدود ۱۴ مرکز شهری، روستایی، ۱۷ پایگاه بهداشتی و ۵۴ خانه بهداشت مشغول انجام فعالیت هستند که در حوزه سلامت خدمات ارائه خواهند داد.


وی افزود: روزانه ۳۰ هزار خدمت توسط پرسنل شاغل در این پایگاه‌ها، مراکز تابعه و خانه بهداشت خدمات حوزه سلامت را انجام می‌دهند.



انتهای خبر/

نظر شما