شناسهٔ خبر: 67322024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل راهداری کرمانشاه عنوان کرد:

خسروی برای اربعین آماده‌تر می‌شود/ تردد بیش از ۱۰۵ هزار نفر از این مرز ‌

فاطمه کمانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل‌جاده‌ای استان کرمانشاه از تردد بیش از ۱۰۵ هزار نفر از مرز خسروی از ابتدای امسال تا پایان خرداد خبر داد و گفت: اقدامات متعددی برای آماده‌سازی این مرز برای ایام اربعین در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

سید شهرام کهریزی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر تردد به صورت روزانه از مرز خسروی در حال انجام است و هرچقدر به ایام اربعین نزدیک‌تر شویم میزان تردد رو به افزایش خواهد بود، گفت: در خرداد ماه بالغ بر ۴۲ هزار و ۷۵۰ تردد (ورود و خروج) مسافران ایرانی و عراقی از این مرز انجام شده است.

وی تعداد مسافرین ایرانی و عراقی که در اردیبهشت ماه از مرز خسروی تردد داشتند را نیز بالغ بر ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر و تعداد تردد در فروردین ماه را نیز نزدیک به ۲۸ هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: در مجموع از ابتدای امسال بیش از ۱۰۵ هزار تردد در مرز خسروی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از روند افزایشی تردد در این مرز در خرداد ماه نسبت به ماه‌های قبل خبر داد و افزود: هرچقدر به ایام اربعین نزدیک‌تر شویم، میزان تردد افزایش خواهد یافت.

کهریزی با بیان اینکه زیرساخت‌های بیشتری برای ارائه خدمات بهتر در مرز اربعین در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: اگرچه هم اکنون این مرز از زیرساخت‌ها و امکانات بسیار مناسبی برخوردار است، اما برنامه‌هایی برای ارائه بهتر خدمات به زوار در این مرز را در دستورکار داریم.

وی یکی از مهمترین این برنامه‌ها را اجرای طرح امام سجاد(ع) در مرز خسروی اعلام کرد که با هماهنگی هر دو طرف ایرانی و عراقی در دست اقدام است و با اجرای آن زوار اربعین بدون توقف در مرز عازم کربلای معلا خواهند شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با تلاش شبانه‌روزی که در حال انجام است جاده «برکت» نیز تا قبل از ایام اربعین به بهره‌برداری برسد تا در ایامی که تردد زوار را داریم، تردد خودروهای باری به این جاده منتقل شود.

به گفته کهریزی، در پایانه مرزی خسروی نیز ۱۲ هزار مترمربع سایبان نصب شده که حدود سه هزار مترمربع آن امسال اجرا شده و کمک بسزایی به رفاه زوار برای تردد در فصل گرما خواهد کرد.

وی بهینه سازی سیستم برق و روشنایی مسیر تردد زوار، بهبود وضعیت سرویس‌های بهداشتی و... را نیز از دیگر اقداماتی برشمرد که برای ایام اربعین در مرز خسروی در دستورکار است.

انتهای پیام

نظر شما