شناسهٔ خبر: 67321992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

چرا باید به مسعود پزشکیان رای داد؟

روزنامه اعتماد نوشت: مسعود پزشکیان در برنامه‌های تلویزیونی خود از استرداد لایحه عفاف و حجاب که حجاب‌بانان نازل شده از کرات سماوی که هیچ کس از نامزدها تاکنون جرات قبول آنها را نداشته‌اند و به صورت عیان و روشن وجود خارجی داشته و مردم ایران روزانه در مترو‌ها و اماکن عمومی در سراسر ایران با آن مواجهند و همچنین بر گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت بدون فیلترینگ و شفافیت در دسترسی آزاد به اطلاعات با ملت ایران پیمان بسته و بر آن پای فشرده است.

صاحب‌خبر -
چرا باید به مسعود پزشکیان رای داد؟
کد خبر: 664377
|
۱۴۰۳/۰۴/۰۳ ۰۸:۰۳:۴۰

«چرا مسعود پزشکیان؟» عنوان یادداشت روزنامه اعتماد به قلم محمد جلیلیان است که در آن آمده: به دنبال سانحه سقوط بالگرد حامل رییس‌جمهور و همراهان ایشان در مورخ 30/2/1403 در جنگل‌های دیزمار آذربایجان شرقی در اجرای اصل ١٣١ قانون اساسی انتخابات زودرس چهارمین دوره ریاست‌جمهوری در ٠٨/04/1403 در کشور برگزار می‌شود.  این‌گونه انتخابات‌ها بعد از انقلاب؛ سومین بار است بدین سیاق تکرار می‌شود. بعد از رای عدم کفایت سیاسی 177 نماینده مجلس شورای اسلامی به مرحوم دکتر ابوالحسن بنی‌صدر در ٣١/ 03/١٣٦٠ که برابر با بند 10 اصل١١٠ قانون اساسی انجام و منجر به انتخاب شهید محمدعلی رجایی در تاریخ ٠٢/05/ 1360 و حکم تنفیذ 11/5/1360 شد، در این دوره قوه مجریه متشکل از شورای موقت ریاست‌جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی (هاشمی‌رفسنجانی)... 

رییس دیوان عالی کشور (مرحوم موسوی‌اردبیلی)، نخست وزیر شهید (محمدعلی رجایی) به مدت 40روز زمام امور را به دست گرفت؛ انتخابات دوم ریاست‌جمهوری با مشارکت (493/573/14) و اخذ 50درصد 12.770 و کسب 90درصد آرای مأخوذه، رییس‌جمهور ایران و با انفجار مهیب ساختمان نخست وزیری در خیابان پاستور تهران دولت مستعجل وی پس از ٢٨ روز استقرار پایانی خونین یافت و انتخابات سومین دوره ریاست‌جمهوری در تاریخ 10/مهر/1360 برگزار و منجر به انتخاب آیت‌الله سید علی خامنه‌ای به عنوان رییس‌جمهور ایران شد.

بعد از سانحه بالگرد 30/2/1403 و تایید صلاحیت مورخ 20/خرداد/1403شورای نگهبان و اعلام ٦ نفر از ٨٠ نفر داوطلب ثبت‌نام‌کننده صف‌آرایی‌های انتخاباتی آغاز شد و هر روز شاهد شفافیت بیشتر این جبهه‌بندی‌ها هستیم. این مواضع به صورت رسمی در خصوص همه نامزد‌های انتخاباتی عینیت دارد. مسعود پزشکیان مستحضر است به حمایت وسیع جبهه اصلاحات که متشکل از 30 حزب سیاسی رسمی در ایران؛ تفکر تدبیر و امید که متجلی است در دولت‌های دوازده و سیزده ایران؛ تک ستاره‌های عالم سیاست ایران آیت‌الله مهدی کروبی؛ جناب سید محمد خاتمی؛ طیف وسیعی از نیرو‌های موسوم به چپ که خود را وارثین تفکرات امام راحل می‌دانند و... اینان چه می‌گویند؟! و چه می‌خواهند؟! در حوزه سیاست خارجی باورمند به موازنه مثبت یا منفی با قدرت‌های جهانی است و نفی سلطه استعمارگران و در عین حال رابطه هوشمندانه با طیف‌های قدرت. ادوار تاریخ و تاریخ معاصر گواه این است. قرابت بیشتر با شرق (روسیه و چین) یادآور قرارداد‌های ننگین ترکمنچای و گلستان و تشکیک در تعلق جزایر سه‌گانه به ایران بوده. از برنامه‌های ایشان احیای برجام و استمرار روابط با همسایگان و تعامل با جهان و اعتباربخشی به هویت ایرانی و پرهیز از هرگونه دشمن‌افزایی بوده است.

در حوزه اقتصاد کلان معتقد به تعامل با جهان با حفظ منافع ملی، بدون پافشاری بر امتیازدهی‌های مرسوم اقتصادی و باور به پیوستن به تجارت جهانی و پیمان FATF و همسان‌سازی تجارت داخلی و بین‌المللی است.

در حوزه حقوق شهروندی، حقوق بشر؛ حقوق اقلیت‌ها و اقوام و حقوق زنان معتقد به اجرای کامل اصول قانون اساسی از قبیل حق آزادی بیان و اجتماعات (اصول 23 و27)، آزادی احزاب و جمیعت‌ها (اصل26)، رعایت حریم شخصی (اصل25)، آزادی نشریات و مطبوعات (اصل24)، اصل آموزش رایگان و برابری یکسان در استفاده از امکانات آموزشی و تربیتی (اصل31)، اصل حاکمیت قانون، مجازات‌ها و صلاحیت عام دادگستری (اصول32و 33)، اصل تساوی در دادخواهی (اصل34)، حق انتخاب وکیل (اصل35)، اصل برائت (اصل37)، اصل منع شکنجه (اصل38) و ... مسعود پزشکیان در برنامه‌های تلویزیونی خود از استرداد لایحه عفاف و حجاب که حجاب‌بانان نازل شده از کرات سماوی که هیچ کس از نامزدها تاکنون جرات قبول آنها را نداشته‌اند و به صورت عیان و روشن وجود خارجی داشته و مردم ایران روزانه در مترو‌ها و اماکن عمومی در سراسر ایران با آن مواجهند و همچنین بر گسترش دسترسی به اینترنت پرسرعت بدون فیلترینگ و شفافیت در دسترسی آزاد به اطلاعات با ملت ایران پیمان بسته و بر آن پای فشرده است. شخصیت ثابت و همراه با رنج و مشقت دوران طفولیت و رشد و نمو وی از شهر مهاباد از استان کردستان و شهر تبریز از استان آذربایجان شرقی و تعلق ژنتیکی که حاصل مشترک قومیت کرد و ترک بوده از وی شخصیتی متعصب نسبت به تبارش نساخته؛ بلکه او را در تراز ملی و عاشق ملت و بشریت به معنای تمام متبلور ساخته و به همان اندازه از نهج‌البلاغه امام علی (ع) سخن می‌راند و عمل می‌کند که از کلام خدا قرآن مجید سخن می‌گوید و عمل می‌کند. در مناظره‌ها رقبایش نیز از تعهد و عامل بودنش به گفته‌هایش اذعان دارند؛ پزشکیان دروغ نمی‌گوید و از دروغ متنفر است؛ صادق است و راستگو که حلقه‌های اطرافیانش به آن اذعان دارند.

تاریخ تلخ گذشته به ما می‌آموزد که دوره احقاق حقوق یک ملت از خشونت‌های خیابانی و لوله‌های تفنگ نمی‌گذرد. انقلاب 1799 فرانسه و انقلاب در انقلاب‌های آنان حمام‌های خون در کوچه و برزن پاریس جاری ساخت؛ روزانه در جنگ‌های خیابانی و جوخه‌های اعدام جان هزاران نفر گرفته می‌شد؛ انقلابیون عاقل و واقع‌بین فرانسوی لوله تپانچه خود را گره زدند و این نماد عقلانیت را در جای جای میادین شهر پاریس نصب و رونمایی کردند و بدین گونه اراده‌های خود را در صندوق‌های رای جست‌وجو کردند؛ ملت تاریخ‌شناس ایران امروز خسته و نگران از اتفاقات ناگوار 25/شهریور/1401 و بعد از آن، بدون اعتنا به افاضات براندازان لژیونر که خاک میهن عزیزمان ایران را ترک کرده و جوانان و نوجوانان و زنان و مردان ایران را به مسلخ بی‌حاصل خشونت و کف خیابان‌ها کشانده؛ بر این باور است که بهترین و کم هزینه‌ترین و دموکراتیک‌ترین راه ملت بزرگ ایران برای رسیدن به هدف و مقصود، انتخاب صندوق رای با انتخاب مسعود پزشکیان است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما