شناسهٔ خبر: 67321984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارتش اشغالگر: فقط چند هفته فرصت داریم عملیات نظامی در رفح را پایان دهیم

زهرا موسوی

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی در ارتش اشغالگر گزارش داد: آنها تنها چند هفته‌ فرصت دارند تا عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه را پایان دهند و به مرحله بعدی نبرد بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این منابع افزودند که ارتش و رهبران سیاسی از زمان باقی مانده در عملیات رفح برای هموار کردن راه برای تبادل اسرا با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) استفاده می‌کنند.

روز جمعه، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر خبر داد که دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر دولت رژیم صهیونیستی در حال آماده شدن برای اعلام «شکست» گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در نوار غزه، همزمان با احتمال گسترش عملیات نظامی علیه حزب الله در جنوب لبنان است.

این در حالی است که گروه‌های فلسطینی به عملیات خود برای مقابله با تهاجمات ارتش اشغالگر ادامه می‌دهند و تزاخی هانگبی، رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم در ماه مه گذشته بر دست نیافتن صهیونیست‌ها به تمام اهداف جنگ از جمله بازگشت اسیران صهیونیست، نابودی حماس، یا بازگشت شهرک نشینان به خانه‌هایشان در جنوب اراضی اشغالی اذعان کرد.

ارتش اشغالگر دوشنبه گذشته مدعی شد که ۲ گردان از چهار گردان رفح وابسته به گردان‌های القسام «در آستانه فروپاشی» هستند، در حالی که ۲ گردان دیگر «با کارایی متوسط» عمل می‌کنند.

این در حالی است که دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با اذعان به اینکه «امکان واقعی» برای نابودی حماس وجود ندارد، گفت: «مساله نابودی سازمانی فلسطینی یا محو آن فقط گمراه کردن و فریب دادن مردم است.»

به ادعای وی، «تنها راه برای تضعیف حماس، تشکیل دولت جدید در نوار غزه است».

بنیامین نتانیاهو در پاسخ به سخنان هاگاری در رجزخوانی جدید گفت: «کابینه سیاسی و امنیتی تحت رهبری من نابودی توان نظامی و دولتی حماس را یکی از اهداف جنگ معرفی کرده است و ارتش اسرائیل البته به این امر متعهد است.»

از زمان آغاز جنگ اشغالگران علیه غزه در هفت اکتبر، نتانیاهو «نابودی حماس» را به عنوان یکی از اهداف جنگ تعیین کرده است، اما بسیاری از تحلیلگران و ناظران نظامی این رژیم در امکان دستیابی به این امر تردید دارند.

رژیم صهیونیستی با وجود ۲ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به شهر رفح و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از وقوع «نسل کشی» و بهبود وضعیت بد انسانی در نوار غزه به جنگ خود ادامه می‌دهد. 

انتهای پیام

نظر شما