شناسهٔ خبر: 67321900 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ساماندهی انباشت زباله آشغال تپه بهشهر پس از ۶۰ سال

منطقه انباشت زباله بهشهر معروف به آشغال تپه در راستای حفظ حقوق عامه با دستور ویژه و بازدید میدانی رئیس کل دادگستری مازندران،  پس از ۶۰ سال تعیین تکلیف و ساماندهی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، زباله و دپوی آن یکی از معضلات اساسی استان مازندران است که در سال‌های طولانی به جای نگاهی به فرصت طلایی استفاده به عنوان یک معضل بزرگ مورد توجه قرار گرفت، معضلی که در استانی با بهره‌مندی از دریا، جنگل، کوه و دشت باعث نگرانی دوستداران محیط زیست و متخصصان بیماری‌های عفونی و خاص شده است آن هم با دپوی انبوه انواع زباله‌های عفونی، تر و خشک، صنعتی و بیمارستانی.

اگرچه مسئولان امر برای ساماندهی این معضل برنامه‌ها، اقدامات زیاد، بازدیدها از کشورهای سرمایه‌گذار برای ساخت کارخانه پسماند و زباله‌سوز و ورود همین سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی همچنان با این مشکل مواجه هستیم، نمونه بارز آن کارخانه‌های زباله‌سوز نوشهر و ساری که به شکل تأسف‌بار درآمد و یا دپوی زباله‌ها در شهرهای ساحلی بابلسر، محمودآباد، سرخ‌رود و نوشهر و گوه عمارت بابل، رودخانه تلار قائم‌شهر، جنگل‌های نوشهر و بهشهر که هر یک از آنها عمر طولانی را سپری کرده‌اند.

مشکل زباله منطقه آشغال تپه بهشهر از دیگر مواردی است که ۱۰ یا ۲۰ سال نه بلکه ۶۰ سال باعث نارضایتی مردم این شهرستان شده است و نارضایتی‌ها موجب شد تا مسئولان استانی در دفعات متعدد از این منطقه بازدید کنند.
در جدیدترین این بازدیدها، روز گذشته عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران به همراه فرماندار و رؤسای شهرستان بهشهر در این منطقه حضور پیدا کرد.

وی اظهار کرد: قریب به ۶۰ سال زباله و پسماند بهشهر در ورودی منطقه تفریحی گردشگری عباس‌آباد دپو شده است که این مسئله نارضایتی و گله‌مندی مردم این شهرستان را موجب و اعتراضات بسیاری را به دنبال داشته است.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه در کنار مکان انباشت زباله، یک بیمارستان نیز احداث شده است که وضعیت نامناسب این منطقه اعتراضات همیشگی مدیریت، پرسنل و مراجعه کنندگان بیمارستان را موجب شده است، گفت: دادگستری مازندران در راستای نقض حقوق عامه به این موضوع ورود پیدا کرد و با توجه به مطالبه مردم شهر بهشهر جهت تعیین تکلیف موضوع، با تاکید ویژه به رئیس حوزه قضائی و دادستان بهشهر، دستورات لازم جهت جلوگیری از دپوی زباله در این منطقه صادر و از این اتفاق جلوگیری شد که رضایت مردم این را به دنبال داشته است.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به ورود دستگاه قضائی استان از دپوی زباله در این مکان جلوگیری شد و قطعاً در صورت مشاهده هرگونه زباله در این مکان با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، اظهار داشت: طبق صحبت انجام شده با شهردار بهشهر این مکان که از موقعیت جغرافیایی بسیار زیبایی برخوردار است، جهت رفاه حال شهروندان به پارک تبدیل خواهد شد.

نظر شما