شناسهٔ خبر: 67321828 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

از فروش اموال کورش کمپانی تا درخواست برای تغییر رویه نسبت به طلافروشان

تازه ترین خبر های اقتصادی نشان می دهد که اموال کورش کمپانی برای پرداخت به زیان دیده ها به زودی فروخته می شود. در خبری دیگر رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خواستار تغییر رویه رئیس جمهور جدید نسبت به این صنف شد.

صاحب‌خبر -

جدایی از پرسپولیس همشهری آنلاین، تازه ترین خبر های اقتصادی نشان می دهد که اموال کورش کمپانی برای پرداخت به زیان دیده ها به زودی فروخته می شود. در خبری دیگر رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خواستار تغییر رویه رئیس جمهور جدید نسبت به این صنف شد.

دستور فروش اموال کورش کمپانی صادر شد

عبدالمجید اجتهادی، رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی از توقیف هزار کانتینر متعلق به چای دبش خبر داد و اعلام کرد: دستور فروش فوری اموال کورش کمپانی صادر شده است.

ضرورت تغییر رویکرد دولت جدید نسبت به صنف طلا

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به شرایطی که طی یک سال گذشته برای صنعت طلا و جواهر اتفاق افتاده، ابراز امیدواری کرد که دولت جدید، رویکرد متفاوتی نسبت به صنعت طلا داشته باشد.

فروش بیش از ۱۷۸ هزار سکه در مرکز مبادله

تاکنون ۱۲ حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شده که در مجموع ۱۷۸ هزار و ۶۱۰ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان فروخته شده و سهم ربع سکه بیش از دیگر قطعات بوده است. بر این اساس، سیزدهمین حراج سکه طلا دوشنبه(چهارم تیرماه) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

بازنشستگان تامین‌اجتماعی بخوانند | آغاز واریز مابه‌التفاوت حقوق فروردین‌ ؛ جدول زمان بندی واریز را ببینید

برنامه‌ریزی وزارت نیرو برای عبور بدون تنش آبی از تابستان | تعرفه آب مشترکان پرمصرف و بد مصرف چگونه محاسبه می‌شود؟

افزایش ۱۰برابری جمع‌آوری گازهای مشعل

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت گفت: جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت سیزدهم رشد بالایی داشته؛ به‌طوری که ۱۰ برابر دولت‌های گذشته در این حوزه گام برداشته شده که این اقدام در محیط‌زیست نیز تأثیر زیادی داشته است.

افزایش ۸۸ درصدی عرضه گوشت طیور در اردیبهشت ماه

براساس گزارش مرکز آمار ایران، وزن گوشت عرضه‌ شده انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت‌ماه به ۲۳۸ هزار و ۳۲۰ تن رسیده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشد ۸۸ درصدی داشته است.

صدور حدود ۱۱ میلیون بیمه نامه

در ۲ ماهه امسال بیش از ۱۰.۹ میلیون بیمه نامه صادر شده است که در قیاس با مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰.۳ درصد رشد داشته است. همچنین در این مدت ۱۲.۷ میلیون فقره خسارت پرداخت شده است.

کاهش ۱۵ درصدی ورودی آب به مخازن سدها

فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب گفت: آب ورودی به مخازن سدهای کشور در مقایسه با متوسط ۵ ساله، کاهش ۱۵ درصدی را به ثبت رسانده است. طبق برنامه برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف تعرفه پلکانی اعمال می‌شود.

پیش‌بینی تولید ۱۱.۸ هزار تن چای خشک در کشور

حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور از آغاز برداشت چین دوم برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در کشور ۱۱.۸ هزار تن چای خشک تولید شود.

۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی تولید می‌شود

احمد آقایی، معاون حمل‌ونقل وزارت صنعت، از تولید ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی خبر داد و گفت: به‌دنبال آن هستیم که برای جایگزینی موتورسیکلت‌های فرسوده، مستقیم در حوزه موتورسیکلت‌های برقی ورود کنیم.

۲ هزار مگاوات مصرف برق پایتخت از راه دور پایش می‌شود

مسعود عزیزی، معاون فروش و خدمات مشترکین برق پایتخت گفت: با نصب بیش از ۱۷۲ هزار کنتور هوشمند، بالغ بر ۲ هزار مگاوات از مصرف برق کلانشهر تهران از راه دور رویت پذیر و تحت رصد و نظارت لحظه‌ای است.

بی‌نیازی از واردات ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز

حسن خمیس‌آبادی، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور گفت: با اجرای کامل طرح ۵ ساله ارتقای کمی و کیفی تولید گوشت قرمز، نیاز کشور به واردات سالانه ۱۵۰ هزار تنی این محصول برطرف می‌شود.

افزایش پرداخت وام

طبق اعلام بانک مرکزی تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی ۲ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳ در مقایسه با دوره مشابه پارسال معادل ۳۶.۲ درصد افزایش یافته است که ۲۴.۵ درصد از کل تسهیلات پرداختی مربوط به تسهیلات پرداختی خرد است؛ همچنین در این مدت ۷۹.۳درصد از تسهیلات به صاحبان کسب‌وکار و۲۰.۷درصد به خانواده‌ها تعلق گرفته است.

افزایش ظرفیت تولید برق

هادی مدقق، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی همزمان با اتصال واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی جدید نیروگاه چادرملو به شبکه سراسری برق کشور به مرز ۷۶ هزار مگاوات رسید. از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹ هزار و ۳۶۴ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی افزوده شده است.

 

 

نظر شما