شناسهٔ خبر: 67321801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

با حضور شهردار تبریز، انجمن شهرها و شهرداری‌های بریکس پلاس آغاز به کار کرد؛

"بریکس پلاس" بستری برای همکاری ۱۸۲۶۰ شهر و بهبود کیفیت زندگی ۲.۶ میلیارد نفر

انجمن شهرها و شهرداری‌های

صاحب‌خبر -

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: انجمن بریکس پلاس با هدف تبدیل شدن به بزرگترین انجمن های شهرها در جهان و برای ایجاد همکاری سازنده بین ۱۸ هزار و ۲۶۰ شهر و همچنین بهبود کیفیت زندگی ۲.۶ میلیارد نفر طراحی شده است.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز، آری خوزه وانازی، رئیس انجمن شهرداری‌های برزیل، آتو آندوالم تناو هابتی، مدیر کل انجمن شهرهای اتیوپی، آتو آندوالم تناو هابتی، دبیر کل فدراسیون شهرها، شهرداری‌ها و انجمن‌های دولت محلی آمریکای لاتین، آردوندو اولورا، حمیدرضا غلام زاده دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی از دیگر مقامات شرکت کننده در این نشست هستند.

به عنوان بخشی از برنامه نشست که در پایتخت جمهوری تاتارستان، شهر کازان برگزار شد، بیش از ۲۰۰ شرکت کننده از ۲۰ کشور توافق نامه ای را در مورد ایجاد انجمن شهرها و شهرداری های کشورهای BRICS+ امضا کردند.

نشست تاسیس انجمن شهرها و شهرداری‌های بریکس پلاس از اول تیر ماه آغاز شده و تا چهارم تیرماه به میزبانی شهر قازان ادامه خواهد داشت.

این مجمع قرار است شامل یک جلسه بحث و گفتگو، امضای توافق نامه‌های همکاری و خواهرخواندگی بین شهرها و انجمن های مقامات محلی و همچنین جلسات کاری دوجانبه باشد.

انتظار می رود در اولین نشست موسس انجمن شهرها و شهرداری های کشورهای BRICS+، رهبران انجمن های مقامات محلی که نماینده همه شهرهای کشور خود هستند، در مورد ساختار سازمان در حال ایجاد و پروژه های مشترک آینده بحث کنند.

بر همین اساس رئیس دومای شهر مسکو، جناح حزب روسیه متحد با حضور در این اجلاس ضمن اشاره به ایجاد انجمن شهرها و شهرداری های کشورهای BRICS+  توسط شهردار کازان ایلسور رایسوویچ متشین گفت: تشکیل این انجمن گام مهمی برای تقویت همکاری های اجتماعی-اقتصادی بین تمامی شهرهای کشورهای عضو است.

الکسی شاپوشنیکوف افزود: مطمئن هستم که پروژه های انجمن به تبادل تجربه بین شرکت کنندگان، انتقال بهترین شیوه ها در زمینه مدیریت شهری و در نهایت به رفاه ساکنان شهر های عضو کمک خواهد کرد و ما آماده به اشتراک گذاشتن تجربه و راه حل های سازنده در این مناطق هستیم.

ایلسور متشین افزود: لازم است شهرداری های کشورهای دوست نیز صدای خود را در عرصه بین المللی داشته باشند.

وی تاکید کرد: این تازه آغاز راه است، ما در حال تأسیس این انجمن هستیم و در مورد چگونگی کار کردن به توافق می رسیم . در چارچوب این انجمن، ما نه تنها همکاری، بلکه تبادل مداوم متخصصان خود را در زمینه های مختلف - معماری، فرهنگ سازماندهی می کنیم.

متشین اظهار کرد: ورزش، آموزش، اقتصاد شهری ، مشکلات بازیافت زباله از مواردی است که در این انجمن ما به دنبال ارتقای آنها هستیم.

گفتنی است، علاوه بر جلسه موسسین این انجمن ، شرکت کنندگان در مجمع برنامه پرباری خواهند داشت که از جمله جلسه بحث، امضای توافقنامه همکاری و خواهرخواندگی بین شهرها و انجمن های مقامات محلی، جلسات کاری دوجانبه، نمایشگاه نقاشی کودکان و غیره است.

همچنین پیام تبریک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به شرکت کنندگان در نشست موسس انجمن شهرها و شهرداری های کشورهای بریکس پلاس توسط رستم مینیخانوف رئیس جمهوری تاتارستان قرائت شد.

نظر شما