شناسهٔ خبر: 67321800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آبشناس تأکید کرد:

تروریستی خواندن سپاه؛ نشانه شکست دشمن در غرب آسیا + صوت

کارشناس مسائل منطقه با تأکید بر اینکه کشورهای داعیه‌دار حقوق بشر امروز تحت تأثیر این گروه‌های تروریستی هستند، گفت: تروریست‌ خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی دولت کانادا به دلیل موفقیت در خنثی‌سازی تمام نقشه‌های شوم آنها در منطقه غرب آسیا است ولذا به این ترتیب در فکر انتقام از این نیروی امنیت‌ساز در منطقه هستند. 

صاحب‌خبر -

عماد آبشناس، کارشناس مسائل منطقه

عماد آبشناس، کارشناس مسائل منطقه و مدیرعامل خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در تهران، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اقدام دولت کانادا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: اخیرا کشورهایی چون کانادا و برخی از کشورهای اروپایی، اسیر گروه‌های تروریستی شده‌اند.

وی ادامه داد: در واقع برخی از گروه‌های تروریستی چون سازمان منافقین پس از اینکه آمریکا و اروپا، آنها را از لیست تروریستی خارج کردند و به آمریکا، اروپا و کانادا منتقل شدند. منافقین با پول‌هایی که از صدام حسین گرفته و پنهان کرده بودند، فعالیت در عرصه‌های سیاسی را آغاز کردند به طوری که در مجالس و لابی‌های کشورهای غربی و اروپایی و آمریکایی به صورت فعال فعالیت می‌کنند. 

مدعیان حقوق بشر تحت تأثیر گروه‌های تروریستی

آبشناس با بیان اینکه سایر گروه‌های تروریستی نیز به همین ترتیب عمل کردند، افزود: کشورهای داعیه‌دار حقوق بشر امروز تحت تأثیر این گروه‌های تروریستی و اسیر چنگال آنها هستند. 

مدیرعامل خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در تهران با تأکید بر اینکه کانادا، بزرگترین حامی تروریسم است، افزود: از سکوت، عدم موضع‌گیری و حمایت کانادا از قتل عامل و فجایعی که بر مردم غزه می‌گذرد تا حمایتش از جنگ‌هایی که ایالات متحده در عراق، افغانستان و سایر کشورها راه انداخت، موضع این کشور را درباره تروریسم کاملا شفاف، عیان می‌کند. 

وی ادامه داد: مسبب ایجاد گروه‌های تروریستی چون داعش، عملکرد دولت‌های آمریکا و کانادا است. این واکنش‌ها به دلیل موفقیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خنثی‌سازی تمام نقشه‌های شوم آنها در منطقه غرب آسیا و مواجهه موفق سپاه پاسداران با آنها، دشمنان را در اجرای نقشه‌ها ناکام گذاشته لذا به این ترتیب در فکر انتقام هستند. 

ایران مقابله به مثل خواهد کرد

کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: امروز با دو مسئله روبرو هستیم؛ اولاً گروه‌های تروریستی تصمیم سیاسی در آمریکا و کانادا را دست گرفته‌اند و ثانیاً به دلیل ضربه‌های سپاه بر گروه‌های تروریستی وابسته به آنها، می‌خواهند از این طریق انتقام بگیرند. 

وی با هشدار نسبت به پیامدهای اینگونه اقدامات، افزود: طبیعی است ایران مقابله به مثل خواهد کرد به طوری که بخشی از نیروهای کانادایی مستقر در منطقه را در لیست تروریستی قرار می‌دهد و تأثیرات این ماجرا و هر اتفاقی که برای این نیروها رخ دهد، مسبب آن دولت جاستین ترودو است.

آبشناس با تأکید بر اینکه امروز نامحبوب‌ترین دولت در تاریخ کانادا، دولت جاستین ترودو است، گفت: همانطور که در تاریخ آمریکا نامحبوب‌ترین دولت پس از ترامپ، جو بایدن است، امروز دولت ترودو به دلیل اینکه شرایط اقتصادی کانادا را به ورطه نابودی کشانده، مردم این کشور از عملکرد او و دولتش بسیار ناراضی هستند. 

ضدیت منافقین با جمهوری اسلامی ناتمام است

مدیرعامل خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در تهران ادامه داد: به هر حال این ماجرا روی زندگی تعدادی از  ایرانیان مقیم کانادا، تأثیرگذار است. می‌دانیم حدود نیمی از جوانان ایرانی، خدمت وظیفه سربازی خود را در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داده‌اند. این تصمیم دولت کانادا یعنی نیمی از مردان ایرانی که اکنون در کانادا زندگی می‌کنند و شاید ارتباطی نیز با ایران نداشته باشند در لیست‌های تروریستی کانادا قرار می‌گیرند و برای آنها مشکل ایجاد می‌شود. 

آبشناس با تأکید بر اینکه منافقین همواره در تاریخ اثبات کرده‌اند که با ملت ایران مشکل دارند و هر کجا می‌روند صرفا به دنبال آن هستند که کینه، نفرت و ضدیت خود را با ملت ایران نشان دهند، بیان کرد: این موضوعی قابل لمس است چنانکه مشارکت آنها را در جنگ تحمیلی هشت ساله و همراهی آنها با صدام حسین را دیدیم و این کینه‌توزی‌ها تا کنون نیز ادامه دارد. 

انحراف افکار عمومی از جنایات غزه

وی در پاسخ به این سؤال که اینگونه واکنش‌ها چه میزان حکایت از نقش مثبت سپاه پاسداران در مقابله با تروریسم و ناکامی دشمن در جنگ‌ ترکیبی دارد، گفت: سپاه پاسداران همه گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا و کانادا و سایر کشورهای غربی را در سطح منطقه نابود کرده است.

<div id="video-display-embed-code_3487375"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4222667/3487375?width=400&height=300"></script></div>

 آبشناس در پایان گفت: از سوی دیگر کانادایی‌ها به دنبال این هستند تا اذهان، توجهات و افکار عمومی امروز جهان را از انواع و اقسام جنایات‌ و اعمال غیرقانونی رژیم صهیونیستی و همه اقدامات خلاف مبانی بشری و بین‌المللی در غزه، منحرف کنند.

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام

نظر شما