شناسهٔ خبر: 67321779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بهار امسال هوای کرمانشاه ۴ روز غیراستاندارد بود

فاطمه کمانی

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: بهار امسال هوای استان کرمانشاه چهار روز خارج از شرایط استاندارد بوده است.

صاحب‌خبر -

سعید دزفولی‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، از وضعیت استاندارد هوای استان در فصل بهار امسال یاد کرد و گفت: خوشخبتانه در بهار امسال تعداد روزهای با شرایط غیراستاندارد هوا، در سراسر ایستگاه‌های سطح استان کاهش داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت در ایستگاه‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب و کنگاور هیچ روزی با هوای غیراستاندارد به ثبت نرسید، افزود: در ایستگاه پاوه یک روز شرایط هشدار را داشتیم.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه بیشترین تعداد روزهای غیراستاندارد در بهار امسال را مربوط به دو ایستگاه قصرشیرین و سرپل ذهاب دانست و خاطرنشان کرد: در این دو ایستگاه چهار روز شرایط غیراستاندارد به ثبت رسید که شامل سه روز هشدار و یک روز اضطرار بوده است.

به گفته دزفولی‌نژاد، مبنای روزهای با هوای غیراستاندارد در سطح استان بر اساس ایستگاه‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب است که بیشترین تعداد روزهای غیراستاندارد یعنی چهار روز را داشتند.

وی از بهبود وضعیت کیفی هوا در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز خبر داد و عنوان کرد: بهار سال گذشته تنها در ایستگاه شهر کرمانشاه چها روز هوای غیراستاندارد داشتیم.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه مجموع روزهای با شرایط غیراستاندارد هوای استان در سال گذشته را نیز ۴۳ روز اعلام و ابراز امیدواری کرد، شرایط مناسب کیفیت هوا در ادامه سال ۱۴۰۳ هم ادامه داشته باشد.

دزفولی‌نژاد بهبود کیفیت هوا در سال جاری را عمدتا حاصل بارش‌های خوب و بالا بودن رطوبت خاک دانست که مانع خیزش گرد و غبار به عنوان اصلی‌ترین عامل کاهش کیفیت هوای کرمانشاه می‌شود.

وی در ادامه از فعالیت ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در استان شامل چهار ایستگاه در مرکز استان و پنج ایستگاه در شهرستان‌های پاوه، کنگاور، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین یاد کرد و گفت: احداث یک ایستگاه سنجش کیفیت هوا در گیلانغرب نیز در دستور کار است.

انتهای پیام

نظر شما