شناسهٔ خبر: 67321596 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جنایت به وقت غزه؛ حمایت کامل آمریکا و سکوت کشور‌های غربی

رژیم صهیونیستی از ابتدای تهاجم به نوار غزه تاکنون با حمایت آمریکا و غرب به جنایت علیه مردم این منطقه ادامه داده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در آبان ۱۴۰۲ با ارسال نامه‌ای خطاب به روسای نهاد‌های قضایی کشور‌های اسلامی، با ارائه پیشنهاد‌هایی خواستار به‌کارگیری ظرفیت‌های قانونی جهت حمایت از مردم فلسطین به منظور مقابله با جنایت‌های ارتکابی رژیم صهیونیستی شد.

رئیس قوه قضاییه در یکی از بخش‌های نامه مذکور تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با حمایت کامل آمریکا و برخی کشور‌های غربی و در سکوت و اقدام‌های غیر موثر سازمان‌های بین‌المللی مرتکب جنایت‌های جنگی، جنایت‌های علیه بشریت، نسل‌کشی و پاک‌سازی نژادی و قومی شده است.

نامه رئیس قوه قضاییه در ماه‌های آغازین جنگ غزه نوشته شد و حال با گذشت بیش از ۸ ماه از آغاز این جنگ، گزارش‌های متعددی درباره حمایت‌های آمریکا و غرب از ماشین کشتار رژیم صهیونیستی و همچنین جنایت‌های این رژیم علیه مردم نوار غزه منتشر شده است.

جنایت‌های رژیم صهیونیستی 

در طول جنگ جاری رژیم صهیونیستی در نوار غزه، حتی رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی، گروه‌های حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی حمله‌های مرگ‌بار متعددی را مورد بررسی قرار داده و ثابت کرده‌اند که جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها عمدی است.

رژیم صهیونیستی در طول جنگ غزه انواع جنایت‌ها را مرتکب شده و همچنان این روند را بدون توجه به قوانین بین‌المللی و بشردوستانه، ادامه می‌دهد.

حال، با گذشت ۸ ماه از آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، کابینه نتانیاهو همچنان فلسطینی‌ها را مجبور به گرسنگی می‌کند و به‌طور عمدی مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده و ده‌ها هزار فلسطینی از جمله کودکان و زنان را به شهادت می‌رساند.

رژیم صهیونیستی به‌طور عمدی ساختمان‌های غیرنظامی از جمله ساختمان‌های سازمان ملل، مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و کلیسا‌ها را که غیرنظامیان به آنجا پناه می‌برند، هدف قرار داده و ویران کرده است.

رژیم اشغال‌گر با مسدود کردن جریان ورود کمک‌های بشردوستانه قحطی گسترده‌ای را علیه ۲.۳ میلیون فلسطینی ایجاد می‌کند.

حمله‌های مداوم رژیم صهیونیستی غزه را ناامن کرده و حمله زمینی به رفح امنیت ۱.۵ میلیون فلسطینی را که در این شهر پناه گرفته‌اند، کاهش داده است.

سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در اواسط خرداد اعلام کرد که این سازمان نام رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه کشور‌های که در مناطق درگیری به کودکان آسیب می‌رسانند، قرار می‌دهد.

سازمان ملل نام این رژیم را که از ۷ اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون هزاران غیرنظامی را در نوار غزه به شهادت رسانده، به فهرست کشورها، رژیم‌ها و گروه‌هایی که در مناطق درگیری به کودکان آسیب می‌رسانند، اضافه می‌کند.

حمایت آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی

آمریکا از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه همواره از این رژیم به شکلی نامحدود حمایت کرده است.

در تنها یک نمونه، مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی بحث‌برانگیز در اواسط خرداد به لایحه تحریم دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) و کارکنان آن رای داد. 

این لایحه در پاسخ به تلاش‌های دیوان کیفری بین‌المللی برای محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ آن، به اتهام جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه ارائه شده بود.

آمریکا همچنین حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی را با وجود نشانه‌های متعدد درباره استفاده این رژیم از سلاح‌های آمریکایی در کشتار مردم غزه، ادامه داده است.

آمریکا در ادامه سیاست‌های خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی، تاکنون چندین قطعنامه آتش‌بس جداگانه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو و در مجمع عمومی به ۲ قطعنامه رای منفی داده است. 

آمریکا همچنین در مواجهه با درخواست‌های گسترده درباره توقف ارسال تسلیحات برای رژیم صهیونیستی مدعی است که نمی‌تواند به‌طور قطعی تعیین کند که آیا رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی برای نقض قوانین بین‌المللی استفاده می‌کند یا خیر. 

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری موارد متعددی از نقض قوانین بشردوستانه بین‌المللی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را که به‌طور گسترده از سلاح‌های آمریکایی استفاده می‌کند، ثبت کرده‌اند. این گزارش‌ها شامل شواهدی از بمباران بی‌رویه، شکنجه و هدف قرار دادن غیرنظامیان است. 

از تازه‌ترین موارد استفاده از تسلیحات آمریکایی در جنایت علیه مردم غزه می‌توان به قتل‌عام رژیم صهیونیستی در شهر رفح و همچنین اردوگاه آوارگان النصیرات اشاره کرد.

بستن گذرگاه‎های غزه

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده که رژیم صهیونیستی با ممانعت از ورود کمک‌ها و خدمات امدادی به غزه، دستورات الزام‌آور دیوان بین‌المللی دادگستری (ICJ) را نقض می‌کند.

دادگاه از ژانویه ۲۰۲۴ (دی/بهمن ۱۴۰۲) ۲ بار دستور اقدامات موقت صادر کرده که رژیم صهیونیستی براساس آن ملزم می‌شود تا ارائه خدمات اولیه و کمک‌های بشردوستانه را فراهم کند.

این دستور‌ها به‌عنوان بخشی از پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در ارتباط با نقض کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ صادر شده بود.

مقام‌های رژیم صهیونیستی در ۵ می (۱۶ اردیبهشت) گذرگاه کرم ابوسالم را بستند و در ۷ می (۱۸ اردیبهشت)، گذرگاه رفح را به‌عنوان بخشی از تهاجم خود به این منطقه تصرف کردند و بدین ترتیب مانع از ورود کمک‌ها و خروج مردم از غزه از طریق گذرگاه‌ها شدند.

سازمان ملل و سازمان‌های غیردولتی، می‌گویند که رژیم صهیونیستی همچنان به مسدود کردن کمک‌های حیاتی ادامه می‌دهد و تنها بخش کوچکی از کمک‌های محدود به شمال غزه رسیده است. این منطقه نیازمند دریافت کمک‌های حیاتی بسیار بیشتر از میزان فعلی است.

انتهای پیام/

نظر شما