شناسهٔ خبر: 67321402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک فعال سیاسی:

اولویت رییس جمهور آینده تثبیت و تقویت روند موجود باشد

زهرا صفری

یک فعال سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت: مهم‌ترین اولویت رییس جمهور آینده تثبیت و تقویت روند موجود است، اقتدار کشور ما به این است که رییس جمهور مقتدر بتواند اقتدار کشور را تثبیت کند، همانگونه که شهید جمهور رییس جمهوری مقتدر و قدرت‌ساز بود.

صاحب‌خبر -

محمدحسین فتاحیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط انتخاب رییس جمهور اصلح، اظهار کرد: ابتدا باید توجه کرد که مشارکت مردم چه تاثیری در سرنوشت و آینده کشور دارد، در حقیقت با یک نگاه ساده در جهان امروز شاهد شکل‌گیری تحولاتی هستیم، دنیا در یک پیچ تاریخی قرار دارد و تغییر و تحولاتی در جابجایی قدرت‌ها و مسائل راهبردی جهان شکل می‌گیرد.

عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه شهرکرد افزود: با نشانه‌هایی از غافلگیری، انتخابات پیش‌رو را می‌گذرانیم، یک رییس جمهور تراز و خستگی ناپذیر به طور ناگهانی از بین ما رفتند که این اتفاق غافلگیرکننده بود اما مدیریت بحران شکل گرفت و شرایط به گونه‌ای اقتضا کرد که انتخاب ویژه و مطلوبی صورت گیرد.

وی گفت: آنچه باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد این است که چه رییس جمهوری در این فضای جهانی، منطقه‌ای، وضع موجود و مشکلاتی که گریبانگیر مردم است انتخاب شود، شخصی که قرار است ‌در جایگاه ریاست جمهوری قرار گیرد بخشی زیادی از امور اجرایی در اختیارش قرار می‌گیرد و مستقیما با اقتصاد، زندگی و سفره مردم ارتباط دارد.

فتاحیان بیان کرد: به طور جدی مشارکت بالاتر می‌تواند در پشتیبانی و انتخاب فرد مقتدر موثر باشد و به نوعی معجزه‌ساز است و فرد منتخب می‌تواند مشکلات اقتصادی را با اقتدار و قدرت، پیگیری و رفع کند.

این فعال سیاسی گفت: اگر تاملی در فضای عمومی کشور و مشکلات موجود داشته باشیم متوجه می‌شویم که مشکلات، ناشی از نبود قانون نیست، زیرا قوانین بسیاری وجود دارد که برای اجرا نیازمند عزم جدی است.

فتاحیان ادامه داد: باید فردی انتخاب شود که مرد میدان، جهادی، انقلابی و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشد، اهل اشرافیت و فرافکنی نباشد، بنابراین لازم است با عزم اجرایی قوی و اقتدار قوانین را اجرا کند و راه‌حل‌ها را به عرصه اجرا درآورد.

وی تاکید کرد: اجرای قوانین موجود می‌تواند منجر به رفع مشکلات باشد، در حقیقت کشور در موقعیتی خاص قرار دارد، مثلا در ۵۰۰ سال گذشته و با تامل تاریخی هیچ‌گاه ظرفیت‌های جغرافیای سیاسی و توانمندی بازیگری ایران در غرب آسیا و در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی به این میزان ‌مقتدر و قدرت‌ساز  نبوده، لذا مهم‌ترین اولویت رییس جمهور آینده تثبیت و تقویت روند موجود است، اقتدار کشور ما به این است که رییس جمهور مقتدر بتواند اقتدار کشور را تثبیت کند، همانگونه که شهید جمهور، رییس جمهوری مقتدر و قدرت‌ساز بود.

وی افزود: ممکن است نامزدها برنامه داشته باشند اما برنامه‌ای که به عمل نرسد صرفا یک شعار است، لذا یکی از ویژگی‌هایی که باید انتخابات پیش‌رو داشته باشد این است که باشکوه برگزار شود و این حادثه تلخ سقوط بالگرد، منجر به انتخاب رییس جمهور بعدی با آرای بالا باشد، زیرا این امر دستاوردی بزرگ برای ملت ایران بوده و انعکاس فوق‌العاده‌ای در دنیا خواهد داشت.
 
این عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه انتخابات هشتم تیرماه بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شخصی فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب و مبتنی بر رای حداکثری مردم انتخاب شود تا آینده‌ای بسیار خوب و روشن برای کشور رقم بخورد.

انتهای پیام 


 

نظر شما