شناسهٔ خبر: 67321303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارتقای ۱۵ درصدی اعتبارات دولتی سیستان و بلوچستان در حوزه ساخت و ساز مدرسه

معاون توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: تلاش در مسیر بهره‌گیری از ظرفیت خیرین بومی و منطقه‌ای در کنار خیران ملی و کشوری، بهتر و بیش از گذشته مورد تاکید و انتظار است.

صاحب‌خبر -

راشکی شامگاه شنبه ۲ تیر در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اظهار کرد: حضور شما خیرین گرانقدر که دغدغه آینده فرزندان ایران اسلامی را دارید موجب شد تا در سال گذشته بیش از ۱۴۴۰ میلیارد تومان به مدرسه سازی سیستان و بلوچستان کمک کنید.

 وی افزود: مقرر شده اعتبارات دولتی سیستان و بلوچستان در حوزه ساخت و ساز مدرسه که در سال قبل ۶ درصد بوده در سال جاری به ۱۵ درصد ارتقا یابد.

 راشکی گفت: دولت هم وظیفه دارد پا به پای شما حرکت کرده و بر خود می‌بالد که در کنار شما نقش آفرینی کند.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: رشد جمعیت دانش آموزی استان در سال تحصیلی آینده به گونه‌ای خواهد بود که بیش از ۹۶ هزار دانش‌آموز جدیدالورود در کلاس‌های درس حضور خواهند یابند که این موضوع موجب می‌گردد علی رغم احداث بیش از چند صد مدرسه در طی یک سال، مشکلات گذشته کماکان بر دوش همه ما سنگینی کند.

 راشکی بیان کرد: در کنار مدرسه سازی توسعه فرهنگ مدرسه یاری و حفظ آنچه شما خوبان به ارمغان می‌آورید یک ضرورت است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، نیز خیرین را انسان‌هایی بی‌ریا و مخلص عنوان نمود و اظهار کرد: شما، عزیز خالق و مخلوقید و صاحب عزت دنیوی و اخروی هستید.

حسن بروشکی افزود: خیرین مدرسه ساز انسان‌های خالص، پاک طینت و نیک اندیش هستند.

وی گفت: خیرین در حقیقت با خدای خود معامله کرده و چندین برابر از درگاه الهی پاداش و اجر و مزد دریافت می‌کنند، چرا که آنان با قلب‌های مهربان خود بلندترین برج‌های عاطفه و امید را می‌سازند و بنا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: نگاه پرمهر شما بی‌بدیل است و چنان تاثیری دارد که در عمر و وجود دیگران نفوذ می‌کند. قلب مهربان شما به عشق فرزندان ایران اسلامی و به ویژه در سرزمین نخل و آفتاب برای دانش آموزانی می‌تپد که همیشه چشم به راه شما هستند و شمایید که مهرورزی را ارزانی آنان می‌کنید.

بروشکی بیان کرد: حضور شما موجی از امید و عشق ورزی به همنوعان را در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و همگان ستایشگر این اندیشه بی‌نظیرتان بوده و خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: درس خواندن در مدارسی که شما بنا می‌کنید لذت بخش است و احساس بهتری به دانش آموزان دست می‌دهد؛ نام نیکتان همیشه بر زبان‌ها و دل‌ها موج می‌زند و در جای جای این سامان گرمای وجودتان مهربانی را به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: دل کندن از ثروت و دارایی که برای آن رنج و زحمت کشیده‌ایم سخت است، اما شما به راحتی از دارایی‌تان می‌گذرید و بذل و بخشش می‌کنید و بی‌ریا پا به میدان می‌گذارید.

وی گفت: شما، عزیز خالق و مخلوقید و صاحب عزت دنیوی و اخروی هستید؛ سرمایه‌گذاری شما در عرصه انسان سازی رقم می‌خورد و تک تک قدم‌های تاثیرگذار شما تربیت فرزندان جامعه را در پی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: اکنون سیستان و بلوچستان بیش از گذشته کانون توجه خیرین نیک اندیش مدرسه ساز است، با حضور و مشارکت شما خوبان و بر اساس گزارشات واصله نیمی از مدارس و کلاس‌های درس استان به همت و اراده شما مهربانان ساخته می‌شود.

بروشکی ادامه داد: سیستان و بلوچستان رتبه اول مشارکت خیرین در عرصه مدرسه سازی را در کشور به خود اختصاص داده و همچنان مشارکت و حضور تاثیرگذارتان در عرصه مدرسه سازی تکمیل کننده زنجیره تعلیم و تربیت فرزندان معصوم این سرزمین خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه به برخی شاخص‌های دستگاه تعلیم و تربیت استان از جمله نرخ سرانه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی و مقایسه آن با میانگین کشوری پرداخت و گفت: همچنان مشارکت و همراهی خیرین عزیز در کنار اعتبارات دولتی کمک یار ما در مسیر تحقق عدالت آموزشی خواهد بود.

وی در پایان بیان کرد: با تمام وجود قدردان نگاه ویژه و خیرخواهانه و خداپسندانه‌تان در مسیر کمک به رشد و بالندگی دانش آموزان سیستانی و بلوچستان هستیم و اعتقاد راسخ داریم حضور جدی و فراگیر شما و گروه‌های جهادی در دولت مردمی، چشمگیر و متفاوت از گذشته بوده است.

انتهای پیام

نظر شما