شناسهٔ خبر: 67321296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ مرکز خرید گندم در بوکان تجهیز شد

مهاباد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: ۶ مرکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان تجهیز و آماده ارایه خدمات شد.

صاحب‌خبر -

انور امینی‌خواه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در ۶ مرکز شامل ۲ مرکز غله و چهار مرکز تعاونی در روستاهای قره‌کند، درویشان، رحیم خان و شهرک صنعتی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۷۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده است که از این مقدار ۶۹ هزار هکتار به صورت دیم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

هفت مرکز خرید گندم در بوکان تجهیز شد

مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: با توجه به وضعیت مطلوب مزارع گندم این شهرستان پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۵۵ هزار تُن محصول از گندم‌زارهای بوکان برداشت شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی گذشته نیز ۶۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی بوکان به کشت گندم اختصاص پیدا کرده بود و در مجموع ۱۴۵ هزار تُن گندم در مزارع این شهرستان برداشت شد و ۱۰۴ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

امینی‌خواه در خصوص خرید تضمینی جو نیز افزود: در سال های گذشته این محصول توسط شرکت پشتیبانی دام آذربایجان‌غربی به صورت توافقی خریداری می شد اما امسال برای نخستین بار براساس مصوبه دبیرخانه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی به ازای هر کیلوگرم ۱۰۰ هزار ریال با سه درصد افت مفید و ۲ درصد غیرمفید به صورت تضمینی خریداری می شود.

وی اضافه کرد: قبل از اعلام شروع خرید تضمینی جو، قیمت این محصول در بازار به ازای هر کیلوگرم ۸۵ هزار ریال بود اما با تعیین قیمت خرید تضمینی جو در مرکز خرید این شهرستان به ۹۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، کشت گندم در بوکان هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن هم از اوایل تیرماه سال بعد شروع و تا مرداد ماه ادامه دارد.

سال زراعی از اول مهر هر سال آغاز و به پایان شهریور سال آینده موکول می‌شود.

بوکان دارای ۱۱۰ هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی است که از این مقدار ۸۵ هزار هکتار به صورت دیم و ۲۵ هزار هکتار به صورت آبی کشت می شود و عمده ترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، نخود، کلزا، جو و چغندرقند است.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما