شناسهٔ خبر: 67321165 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

۴۳ سال قبل اتفاق افتاد؛

انفجار تروریستی در ایستگاه راه‌آهن قم و شهادت ۲ کودک، یک زن و یک سرباز

انفجار تروریستی در ایستگاه راه‌آهن قم، موجب شهادت ۲ کودک، یک زن و یک سرباز در سال ۱۳۶۰ شد.

صاحب‌خبر -

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: منافقین، سال ۱۳۶۰ به‌دنبال «فاز سیاسی» خود که با فتنه، آشوب و نیرنگ همراه بود، فاز نظامی خود را نیز در سه مرحله به اجرا درآوردند؛ گام نخست «ترور مسئولان بلند‌پایه کشور»، گام دوم «انهدام بدنه نظامی کشور» و گام سوم «آزادسازی و تدارک قیام همه‌جانبه» که همه این مراحل با جنایات بی‌رحمانه، ددمنشانه و فیجیعی همراه بود.

منافقین پس از ترور مسئلان بلندپایه کشور نظیر شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه، به این جنایات بسنده نکرده و مرحله دوم فاز نظامی خود یعنی انهدام بدنه نظامی کشور را به اجرا درآوردند؛ البته آن‌ها در این مرحله تنها به ترور نظامی‌ها اعم از پاسداران، کمیته‌ها، انجمن‌های اسلامی، جهاد سازندگی و... بسنده نکرده و معتقد بودند بایستی همه افراد و موسساتی که به هر عنوان، چه مسلح و چه غیرمسلح و به هر ترتیب، چه سیاسی و چه اقتصادی از انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند، باید از میان برداشته شوند؛ بنابراین ضمن همکاری با دشمن بعثی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در قامت ستون پنجم، در کوچه‌ها و خیابان‌های کشور نیز با بی‌رحمی تمام به مردم حمله کرده و آن‌ها را به شهادت می‌رساندند؛ از کسانی که در مغازه خود تصاویر امام خمینی (ره) و یا آیات عظام نصب کرده بودند تا کسانی تصویر امام امت را همراه خود داشته و یا حتی چهره‌ای مذهبی داشتند؛ چراکه در منطق آن‌ها، همه این افراد جزو «بدنه نظامی» جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آمدند. (بیشتر بخوانید)

انفجار تروریستی در ایستگاه راه‌آهن قم/ اطلاعیه سپاه قم درباره این حادثه تروریستی

منافقین در اوج ترور‌های بی‌رحمانه خود علیه مردم، انفجار در مراکز پرجمعیت شهر‌ها را در دستور کار قرار دادند که در این راستا می‌توان به عملیات تروریستی آن‌ها در خیابان خیام و میدان امام خمینی (ره) تهران اشاره کرد. همچنین یکی دیگر از انفجار‌های تروریستی توسط منافقین کوردل، ساعت ۱۶:۲۰ روز دوم تیر سال ۱۳۶۰ در ایستگاه راه‌آهن قم اتفاق افتاد؛ جنایتی که بنا بر اطلاعیه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، موجب شهادت ۲ بچه، یک زن و یک سرباز و همچنین مجروح شدن حدود ۵۰ نفر منجر شد که بنا بر اعلام روزنامه کیهان یکی از این کودکان دختری هشت سال و دیگری نیز پسری ۱۱ ساله بود. همچنین بمب منفجر شده در این حادثه تروریستی از نوع تخریبی و آتش‌زا بوده و هنگام انفجار، شعله‌های رنگین ایجاد کرده است؛ این انفجار درحالی صورت گرفت که مردم در ایستگاه راه‌آهن منتظر قطار تهران به اهواز بودند، قطاری که تعدادی از رزمندگان نیز مسافر آن بودند تا به جبهه اعزام شوند.

بر اساس گزارش روزنامه جمهوری اسلامی؛ زمان انفجار این بمب مصادف با توقف یکی از قطار‌های شهرستان‌ها در ایستگاه قم صورت می‌گیرد که در این لحظه مسافرین قطار در حال پیاده شدن و رفتن به داخل سالن ایستگاه بودند». این گزارش افزوده است: «بمب در داخل سطل زباله در سالن انتظار ایستگاه راه آهن جاسازی شده بود».

همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قم در بیانیه‌ای درباره این حادثه خونین اعلام کرد: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قم ضمن محکوم کردن این اعمال فاشیستی و ضد بشری اعلام می‌نماید که این‌گونه اعمال وحشیانه و غیر انسانی نشانه عجز گروهک‌های وابسته به ابرقدرت‌ها و به بن‌بست رسیده در برابر خروش امت انقلابی و همیشه در صحنه‌مان می‌باشد و محال است ملت رزمنده ایران بار دیگر تسلیم خط متمایل به غرب و شرق گردد».

این حادثه تروریستی درحالی است که خط تروریستی منافقین در راستای انفجار در مراکز پرجمعیت برای از بین بردن نظامی‌ها و افراد وابسته به رژیم یا حزب‌اللهی‌ها، این بود که از هر ۵۰ نفر، اگر ۳۰ نفر از آن‌ها مردم عادی هم باشند، اشکالی ندارد و در عوض راه انقلاب آن‌ها باز خواهد شد.

اما سرانجام این جنایات غیرانسانی موجب نشد که مردم از مواضع محکم و استوار خود در قبال انقلاب اسلامی ایران و مبارزه با ضدانقلاب کوتاه بیایند؛ بلکه ۴۶ سال است که هر روز مصمم‌تر و محکم‌تر از گذشته، بر سر آرمان‌های خود ایستاده‌اند و در آینده نیز خواهند ایستاد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما