شناسهٔ خبر: 67321144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

زمینه ازدواج آسان در قم توسط دستگاه‌های اجرایی فراهم شود

استاندار قم با تاکید بر اهمیت ازدواج و فرزندآوری در جامعه، گفت: زمینه ازدواج آسان در این استان باید توسط دستگاه‌های اجرایی فراهم شود. استاندار قم با تاکید بر اهمیت ازدواج و فرزندآوری در جامعه، گفت: زمینه ازدواج آسان در این استان باید توسط دستگاه‌های اجرایی فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سیدمحمد آقامیری در سومین جلسه ستاد جمعیت قم در سال جاری، با بیان این که در حال حاضر با اهمیت‌تر از خانواده، ازدواج و فرزندآوری موضوعی در جامعه وجود ندارد گفت: اگر آمار ازدواج افزایش نیابد، یعنی اقدامات انجام شده هیچ تاثیری نداشته است.

وی با اشاره به این که دستگاه‌ها موظف هستند تمام وظایف خود از جمله پرداخت وام ازدواج و تخصیص زمین یا مسکن را در زمینه فرزندآوری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند، ادامه داد: دستگاهی که در زمینه وظایف خود کوتاهی نماید، باید پاسخگو باشد.

استاندار قم در ادامه با بیان این که دستگاه‌های اجرایی استان برای به‌کارگیری نیرو، شرط تاهل را در اولویت قرار دهند افزود: به هیچ عنوان فرد مجرد نباید سمت مدیریتی در دستگاه‌ها بگیرد و فقط در حد کارشناس از آن‌ها استفاده شود.

آقامیری با بیان این‌که ۸۷ درصد کارمندان مجرد استان قم در چهار دستگاه اجرایی فعالیت دارند، اضافه کرد: پنج هزار و ۹۰۰ فرد مجرد در دستگاه‌های استان مشغول به کار هستند که پنج هزار و ۱۴۸ نفر در چهار دستگاه شاغل هستند.

به گفته وی، آموزش و پرورش، علوم پزشکی، شهرداری و دادگستری به ترتیب بیشترین آمار کارمندان مجرد را به خود اختصاص داده‌اند.

آقامیری تصریح کرد: برغم این‌که قم شهری مذهبی و فرهنگی است، ولی رتبه مناسبی در جوانی جمعیت ندارد.

انتهای پیام

نظر شما