شناسهٔ خبر: 67321088 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مسافر مرموز خاورمیانه/ نقشه جدید آمریکا چیست؟

اقتصادنیوز: وزارت دفاع آمریکا شنبه شب در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ناو هواپیمابر یو اس اس روزولت که جایگزین ناهو هواپیمابر آیزنهاور شده است، هفته آینده به منطقه خاورمیانه می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پنتاگون در این اطلاعیه گفت: ناو هواپیمابر روزولت هفته آینده پس از تکمیل رزمایش‌های خود در اقیانوس‌های هند و آرام راهی منطقه خواهد شد.

پنتاگون مدعی شده است: یو اس اس روزولت برای تقویت بیشتر ثبات منطقه‌ای، بازدارندگی و حفاظت از جریان تجارت دریایی وارد منطقه خواهد شد.

تارنمای «موسسه نیروی دریایی آمریکا» بامداد شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، نوشته بود که ناو آیزنهاور و ناوشکن اسکورت آن به دریای مدیترانه منتقل خواهند شد اما تحت نظارت ناوگان پنجم آمریکا خواهند ماند.

این مقام افزود که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تصمیم گرفته است که ماموریت ناو آیزنهاور را در دریای سرخ تمدید نکند. این ناو بیش از هشت ماه است که در دریای سرخ حضور دارد.

ناو آیزنهاور ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ به دریای سرخ اعزام شد و در آنجا در حمله نیروهای آمریکایی به یمن نقش داشت.

آخرین باری که یک ناو هواپیمابر آمریکا از اقیانوس آرام راهی خاورمیانه شد در سال ۲۰۲۱ بود یعنی زمانی که آمریکا نیروهای خود را از افغانستان خارج کرد.

در آن هنگام، آمریکا ناو «یو.اس.اس رونالد ریگان» را که در ژاپن بود به شمال دریای عرب فرستاد تا برای خروج نیروهای خود از افغانستان پوشش هوایی ایجاد کند.

نظر شما