شناسهٔ خبر: 67303073 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ناو هواپیمابر آیزنهاور بدنبال ناکامی در برابر نیروهای یمنی دریای سرخ را ترک می‌کند

ناو هواپیمابر آیزنهاور دریای سرخ را ترک می‌کند

ناو هواپیمابر «یو.اس.اس آیزنهاور» آمریکا پس از ناکامی در برابر نیروهای مسلح یمن قرار است دریای سرخ را ترک کند، گفته می شود که احتمالا ناو «یو.اس.اس روزولت» جایگزین آن خواهد شد.

صاحب‌خبر -

ناو هواپیمابر آیزنهاور دریای سرخ را ترک می‌کند

به گزارش بولتن نیوز به نقل از العالم، شبکه آمریکایی فاکس نیوز اعلام کرد که ناو هواپیمابر آیزنهاور از دریای سرخ خارج می‌شود و ناو روزولت جایگزین آن خواهد شد. خروج ناوهواپیمابر آمریکایی از دریای سرخ پس از ناکامی در برابر حملات نیروهای مسلح به کشتی های رژیم صهیونیستی یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی صورت می گیرد.

در همین زمینه تارنمای «موسسه نیروی دریایی آمریکا» نیز بامداد شنبه به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاشن نشده است، گزارش داد: ناو آیزنهاور و ناوشکن اسکورت آن به دریای مدیترانه منتقل خواهند شد اما تحت نظارت ناوگان پنجم آمریکا خواهند ماند.

این مقام آمریکایی افزود: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا تصمیم گرفته است که ماموریت ناو آیزنهاور را در دریای سرخ تمدید نکند. این ناو بیش از هشت ماه است که در دریای سرخ حضور دارد.

ناو آیزنهاور ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ به دریای سرخ اعزام شد و در آنجا در حمله نیروهای آمریکایی به یمن نقش داشته است.

به نوشته تارنمای موسسه نیروی دریایی آمریکا، خروج آیزنهاور از دریای سرخ در حالی است تنش‌ها میان لبنان و رژیم اسرائیل در روزهای گذشته افزایش یافته است. اما یک مقام آمریکایی گفت که خروج این ناو ارتباطی با این تنش‌ها ندارد.

هنوز مشخص نیست که کدامیک از ناوهای آمریکایی از اقیانوس آرام راهی خاورمیانه خواهد شد اما موسسه نیروی دریایی آمریکا نوشت که احتمالا ناو تئودور روزولت جایگزین ناو آیزنهاور خواهد شد. یو.اس.اس روزولت دومین ناو پرکار آمریکا در پنج سال گذشته به شمار می‌آید.

نیروهای مسلح یمن در حمایت از مردم غزه، کشتی های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی می شوند، هدف قرار می دهد.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس طی چندین نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته است حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

نظر شما