شناسهٔ خبر: 67320943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۰۰ میلیارد ریال برای ساماندهی گلزارهای شهدای کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج- ایرنا- معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال از محل دور دوم سفر شهید جمهور به استان برای ساماندهی گلزارهای شهدا اختصاص یافته که بخشی از این مبلغ برای زیباسازی ورودی و ساماندهی گلزار شهدای مرکز استان اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه استانداری کهگیلویه وبویارحمد، علی محمد روستا اظهار کرد: ۵۳۷ گلزار تک مزاری و چند مزاری در سطح استان وجود دارد که ۵۲۰ گلزار در مدت سال های گذشته ساماندهی شده است، ۱۰ گلزار در دست ساماندهی و هفت گلزار دیگر نیازمند ساماندهی است.

وی افزود: تعداد زیادی از این گلزارها فاقد جاده دسترسی است که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان موظف شده، مسیر دسترسی ۳۰ گلزار در اقصی نقاط استان را انجام دهد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بنیاد مسکن در طرح ساماندهی گلزار شهدا وظایفی بر عهده دارد که در این باره کار ساماندهی ۴۲ گلزار توسط این اداره کل انجام گرفته و ۱۲ گلزار دیگر در برنامه های بنیاد مسکن برای ساماندهی است.

روستا با اشاره به اینکه ۵۰ گلزار نیاز به روشنایی دارد، گفت: نیازمند همکاری بیشتر اداره برق استان هستیم اما گاهی قانون تراشی‌ها مانع پیشرفت کارها می شود.

وی بیان کرد: سال گذشته حدود ۵۰۰ کیلومتر بهسازی، مرمت و تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار انجام گرفت و این تعداد کابل فرسوده را سیمی کردیم، ۶ هزار پایه برق تعویض شد که شرکت توزیع نیروی برق استان در کنار کارهای فاخر صورت گرفته نسبت به ایجاد روشنایی این تعداد از گلزارهای مطهر شهدا اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ۲۰۰ گلزار مطهر شهدا فاقد آب است که شرکت آب و فاضلاب استان در کنار اقدامات بزرگ صورت گرفته آبرسانی به ۱۰۰ گلزار شهید را طی سال جاری انجام دهد.

روستا ابراز کرد: گلزار شهدای مرکز استان ورودی مناسبی ندارد و مشکل آب گلزار که وارد خانه های مردم می شود، رفع نشده است.

به گزارش ایرنا، دستگاههای خدمات رسان از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، شرکت توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستگاه هایی هستند که طبق ماده ۱۱ قانون ایثارگران موظف به ایجاد انشعابات آب، برق و راه دسترسی مناسب برای گلزارهای شهدا هستند.

نظر شما