شناسهٔ خبر: 67320463 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

تجربه ایفای نقش حاج‌قاسم سلیمانی از زبان ابوالفضل همراه- بازیگر

درباره قهرمانان کشور کوتاهی کرده‌ایم!

صاحب‌خبر -

رویداد «وعده صادق» توسط حوزه هنری و معاونت فرهنگی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بخش‌های متفاوتی چون ادبیات، پویانمایی، هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی، سرود، موسیقی، موزیک‌ویدئو، پادکست و استندآپ در مرحله دریافت آثار هنری است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، هم‌زمانی برگزاری این رویداد با چهل‌سالگی صنعت موشکی ایران باعث شده است یکی از اصلی‌ترین محورهای فراخوان این جشنواره به شهید طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران اختصاص داشته باشد. ابوالفضل همراه بازیگر سینما درباره رویداد «وعده صادق» می‌گوید: «همان‌طور که می‌دانید عملیات «وعده صادق» اتفاق مهمی است که در تاریخ ایران ثبت شده است. ما با برگزاری این رویداد می‌خواهیم جزئیات این اتفاق ملی را برای آحاد مختلف مردم تبیین کنیم. مقام معظم رهبری اشاره کردند که در همه اتفاقات و رویدادها، باید حقایق «به‌درستی» به جامعه گفته شود. در این بین، زبان هنر بهترین انتخاب است. معتقدیم که اتفاق مهمی چون عملیات وعده صادق باید با بهترین زبان، یعنی زبان هنر برای مردم ایران بازگو شود. هدف ما جلوگیری از تحریف این واقعه و بیان حقایق آن به‌شیوه درست به مردم است».
همراه درباره اختصاص یکی از محورهای جشنواره به شهید طهرانی‌مقدم نیز می‌گوید: «به‌نظر نه‌تنها درباره ایشان، بلکه درباره همه شهدا و قهرمانان کشور هنوز کارهای هنری به‌اندازه کافی تولید نشده است. شهید طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران است، اما برای پرداخت هنری به ایشان تعلل کردیم. البته در این چند وقت اخیر آثار فرهنگی و هنری با محوریت ایشان تولید شده، اما معتقدم هنوز حق مطلب ادا نشده است».
ابوالفضل همراه- که به گفته بسیاری ته‌چهره‌‌اش شبیه حاج‌قاسم سلیمانی است- بارها در گفتگوهای متعددی گفته که دوست دارد نقش سردار سلیمانی را بازی کند. این بازیگر حالا درباره این اتفاق می‌گوید: «در 2 سال گذشته، کارهای متعددی برای بازی در نقش شهید سلیمانی به من پیشنهاد شده است، در برخی از آنها حضور پیدا کردم که نمونه آن نمایش «شهدای غواص» بود که در تهران و کیش اجرا شد. یکی دو کار سینمایی هم به من پیشنهاد شد؛ در یکی از آنها نقش شهید پورجعفری به من پیشنهاد شد که متأسفانه به نتیجه نرسید و به مشکلاتی برخورد کردند. کار دوم، فیلم سینمایی «احمد» بود که در نقش شهید سلیمانی بازی کردم، اما بنابر دلایلی نقش حاج قاسم و سکانس‌های مربوط به من از فیلم حذف شد».

برچسب‌ها:

نظر شما