شناسهٔ خبر: 67320224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأکید استاندار لرستان برضرورت تفکر راهبردی در بدنه شهرداری

استاندار لرستان گفت:ارائه راهکارهای مناسب شهرداری برای دستیابی به توسعه ی پایدار در استان ضروری است.

صاحب‌خبر -
استاندار لرستان بر لزوم داشتن تفکر راهبردی در بدنه شهرداری تاکید کرد
 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان ؛استاندار لرستان گفت:هیچ دستگاهی حق سواستفاده از شهرداری و خدمات این سازمان را نداردو مجموعه استانداری بر حل مشکلات شهرداری است از این‌رو دستگاه‌های اجرایی و شهرداری باید در تعامل با یکدیگر باشند.
ابوطالب شفقت با بیان اینکه این شهر دارای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی است که تا به‌حال از آنها بخوبی استفاده نشده ، افزود:نبود برنامه، نقشه راه، و از طرفی اهداف، راهبرد‌ها و اولویت‌های متغیر و گاهی ناسازگار، شهرداری را دچار نابسامانی و سردرگمی می‌کند.
وی گفت:تهیه نقشه راه، آسیب شناسی و ارائه راه‌کار‌های مناسب برای دستیابی به توسعه پایدار با همکاری دستگاه‌های اجرایی از اقداماتی است که شهرداری باید در دستور کار خود قرار دهد.
استاندار لرستان برضرورت داشتن تفکر راهبردی از سوی شهرداری و شورای شهرتأکید کرد و گفت:محرومیت‌زدایی، نوسازی بافت‌های فرسوده، کسب درآمد‌های پایدار،سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و طرح‌های عمرانی که گره‌های ترافیکی شهر را مرتفع می‌کند باید در اولویت باشد.
شفقت بخش بزرگی از مشکلات شهرداری را نابسامانی اطراف خرم‌آباد عنوان کرد و گفت:ورودی‌های شهر خرم‌آباد نباید در بلاتکلیفی بماند، طرح تفصیلی و طرح جامع شهری تهیه تا تکلیف حدود حریم‌ها و محدوده‌ها، سیاست‌های توسعه شهری و تمامی قطعات زمین‌ها به لحاظ کاربری،گذربندی و تراکم ساختمانی مشخص شود.
وی افزود: اجرای سیستم نوین و خدمات الکترونیکی، ساماندهی و مدیریت حمل و نقل شهری، محیط زیست و تکلیف پسماند‌ها، موضوعات اجتماعی، فرهنگی و رفاهی از دیگر مشکلات شهرداری است که باید با توجه به اولویت‌ها پیگیری شود.

نظر شما