شناسهٔ خبر: 67320056 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ترور سرکرده انصارالله در ادلب با سم

گزارش‌هایی درباره ترور «محمد الجولانی» رهبر گروهک تروریستی تحریرالشام منتشر شده که نشان‌دهنده عمق اختلافات داخلی در این گروهک و هرج و مرج در ادلب است که طی سال‌های اخیر توسط این گروه تروریستی اداره شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «ابومحمد الجولان»ی سرکرده گروهک تروریستی تحریرالشام که در ادلب (شمال غرب سوریه) دولت خودخوانده ای به راه انداخته، از ده روز قبل توسط مخالفانش مسموم شده است.

المیادین عصر امروز با انتشار این خبر تاکید کرد که وضعیت سلامت الجولانی مناسب نیست و وی تحت مراقبت پزشکی برای مواجهه با عوارض این مسمومیت قرار گرفته است.

براساس این گزارش، دستگاه امنیتی وابسته به تحریر الشام در ادلب تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی عوامل این ترور انجام داده و به این نتیجه رسیده که الجولانی پس از خوردن یک نوشیدنی مسموم، ترور شده است.

همچنین گفته می شود که الجولانی در جلسه‌ای در منزل خود با سرکرده گروهک تروریستی جیش‌الاحرار از دیگر گروه‌های تروریستی-تکفیری  با نوشیدنی مسموم شده است.

این درحالی است که وضعیت در استان ادلب سوریه که به مامن تروریست‌های تکفیری تبدیل شده طی ماه‌های اخیر شاهد بی‌ثباتی ناشی از رقابت تروریست‌ها بوده است.

سه ماه قبل ابوماریا القحطانی، نفر دوم گروهک تحریرالشام مدت کوتاهی بعد از آزادی از زندان در جریان بمب‌گذاری در مهمانخانه منزلش در شمال ادلب کشته شد. در آن زمان این فرضیه مطرح شد که ابوماریا به دست دستگاه امنیتی الجولانی با هدف از میان برداشتن مهم ترین رقیب وی در ساختار هیئت تحریرالشام صورت پذیرفته است.

این ترورها در شرایطی است که اوضاع انسانی در ادلب فاجعه‌بار گزارش شده است و دارودسته‌ها و گروهک‌های تروریستی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل و کشورهای غربی را بجای تخصیص به آواره ها، برای خود مصادره می‌کنند. مناطقی که میزبان اردوگاه‌های آوارگان در ادلب است به دلیل نبود امکانات بهداشتی و آموزشی در شرایط بدی قرار دارند و ساکنین این مناطق خواستار ورود دولت سوریه برای پایان دادن به وضعیت اسفبار این منطقه هستند.

رقابت‌های خشونتبار و وضعیت بد معیشتی منجر به اعتراضات سراسری در ادلب و حومه آن شده  که در جریان آن معترضین خواستار سرنگونی حکومت الجولانی هستند. مناطق مختلف طی ماه‌های اخیر بارها شاهد درگیری و تیراندازی از طرف نیروهای امنیتی تحریر‌الشام بوده و تعدادی نیز در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

هرج و مرج کنونی در ادلب سوریه ناشی از شکاف داخلی در تحریرالشام به عنوان بزرگترین مجموعه تروریستی-تکفیری در شمال غرب سوریه از یکسو و اختلافات این گروه با دیگر گروهک‌های تروریستی در این منطقه است. این در فضایی است که برخی از امکان خطر احیای داعش در این مناطق سخن می‌گویند.

نظر شما