شناسهٔ خبر: 67319759 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۹ میوه سرشار از پروتئین که به کاهش وزن کمک می‌کند

میوه‌های پرپروتئین مانند پرتقال و آووکادو می‌توانند مقدار قابل توجهی پروتئین را در صورت ترکیب با سایر غذاهای پروتئین‌دار برای شما فراهم کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از health shots، وقتی به پروتئین فکر می کنیم، اغلب ممکن است آن را با گزینه های غیر گیاهی مرتبط کنیم. با این حال، بسیاری نمی دانند که بسیاری از میوه های پر پروتئین نیز می توانند به شما کمک کنند پروتئین مورد نیاز روزانه خود را در رژیم غذایی خود تامین کنید. در حالی که پروتئین یک ماده مغذی اولیه نیست که از میوه ها دریافت می کنید، بسیاری از میوه های غنی از پروتئین، بسیاری از مواد مغذی دیگر را نیز فراهم می کنند.

میوه هایی مانند آووکادو و شاه توت دارای مقدار قابل توجهی پروتئین و همچنین فیبر و سایر ویتامین ها و مواد معدنی هستند. ترکیب آنها با سایر منابع غنی از پروتئین می تواند ایده خوبی باشد. افزودن این میوه ها به اسموتی ها نیز می تواند به شما کمک کند تا آن نوشیدنی تمرینی عالی را بسازید. برای اطلاعات بیشتر در مورد میوه های پر پروتئین و نحوه گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا می‌توان از میوه‌ها پروتئین دریافت کرد؟
بله، می توانید مقداری پروتئین از میوه ها دریافت کنید. در حالی که درست است که میوه ها به طور کلی در مقایسه با سایر مواد غذایی مانند گوشت، لوبیا یا آجیل دارای پروتئین پایینی هستند، برخی از میوه ها مانند آووکادو و شاه توت وجود دارند که مقدار کمی پروتئین بیشتری دارند محتوای پروتئین میوه ها برای حمایت از رشد و نمو کافی نیست. باید توجه داشت که به طور کلی، میوه ها منبع اصلی پروتئین نیستند. گاریما گویال متخصص تغذیه توضیح می دهد که برای تامین نیازهای پروتئینی خود، مهم است که انواع غذاهای غنی از پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

۹ میوه با پروتئین بالا
برخی از میوه‌ها نه تنها مقدار متوسطی از پروتئین را فراهم می‌کنند، بلکه انواع دیگر مواد مغذی ضروری را نیز ارائه می‌کنند که به سلامت و تندرستی کلی کمک می‌کنند. در اینجا ده میوه حاوی مقادیر بالاتر پروتئین به همراه فواید آنها آورده شده است.

۱- آووکادو
طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده، یک فنجان آووکادوی ورقه شده حاوی حدود ۲.۹۲ گرم پروتئین است. آووکادو همچنین به دلیل محتوای غنی از چربی های سالم، به ویژه چربی های تک غیراشباع، که برای سلامت قلب مفید است، شناخته شده است. همچنین مقدار خوبی فیبر، ویتامین E و K و چندین ویتامین B را ارائه می دهد. آووکادو وقتی برش خورده یا روی نان تست له شود، طعم خوشمزه ای دارد. آنها را همچنین می توان به سالاد اضافه کرد یا در گواکامول له کرد.

۲- توت سیاه
توت سیاه در هر فنجان حدود ۲ گرم پروتئین دارد. آنها همچنین سرشار از ویتامین های C و K، فیبر و حاوی آنتی اکسیدان هستند. شاه توت را می توان به صورت تازه مصرف کرد، در اسموتی ها مخلوط کرد یا به عنوان رویه برای ماست، بلغور جو دوسر و غلات استفاده کرد.

۳- کیوی
کیوی حاوی ۱.۹۱ گرم پروتئین در هر فنجان است. همچنین منبع خوبی از ویتامین C و فیبر است و سرشار از آنتی اکسیدان است. بنابراین چه برای تقویت سیستم ایمنی بدن یا کمک به هضم غذا، کیوی برای سلامت کلی شما عالی است.

۴- پرتقال
پرتقال علاوه بر محتوای بسیار بالای ویتامین C، حاوی حدود ۱.۶۹ گرم پروتئین در هر فنجان است. پرتقال برای سلامت سیستم ایمنی و شادابی پوست عالی است. آنها همچنین دارای فیبر غذایی هستند که به هضم غذا کمک می کند و به جلوگیری از یبوست کمک می کند. پرتقال را می توان به صورت تازه نوش جان کرد یا می توان آن را نیز آب گرفت.

۹ میوه سرشار از پروتئین که به کاهش وزن کمک می‌کند

۵- زردآلو
در هر فنجان زردآلو ورقه شده ۲.۳۱ گرم پروتئین وجود دارد. زردآلو همچنین سرشار از ویتامین های A و C و همچنین فیبر غذایی است. از مزایای زردآلو می توان به سلامت چشم و ایمنی قوی تر اشاره کرد و همچنین سلامت پوست را بهبود می بخشد. زردآلو را می توان به صورت تازه، خشک یا به سالاد و غلات اضافه کرد.

۶- موز
یک فنجان موز ورقه شده حدود ۱.۶۴ گرم پروتئین دارد. آنها همچنین منبع عالی پتاسیم، ویتامین C، ویتامین B۶،و فیبر آنها از سلامت قلب، هضم و سطح انرژی حمایت می کنند. موز را می توان تازه خورد، به اسموتی ها اضافه کرد یا حتی در پخت و پز استفاده کرد.

۷- هلو
یک فنجان هلو حدود ۱.۴۱ گرم پروتئین دارد. هلو همچنین حاوی ویتامین های A و C، فیبر و همچنین آنتی اکسیدان است. آنها به هضم سالم و سیستم ایمنی قوی تر کمک می کنند. آنها همچنین برای پوست ما عالی هستند.

۸- آلبالو
یک فنجان گیلاس، بدون هسته، تقریباً ۱.۶۳ گرم پروتئین دارد. گیلاس همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است و همچنین حاوی ویتامین A و C و فیبر است. آنها از سلامت قلب حمایت می کنند، التهاب را کاهش می دهند و کیفیت خواب را بهبود می بخشند. گیلاس را می توان تازه خورد، به سالاد اضافه کرد یا در پخت و پز استفاده کرد.

۹- تمشک
تمشک در هر فنجان حدود ۱.۴۸ گرم پروتئین دارد. تمشک سرشار از فیبر، ویتامین C و K است و آنتی اکسیدان های مختلفی نیز دارد. این ها را می توان تازه خورد، با ماست یا اسموتی مخلوط کرد یا به عنوان رویه غلات و دسر استفاده کرد.

خلاصه
در حالی که میوه ها به دلیل محتوای پروتئین شناخته شده نیستند، بسیاری از میوه ها حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین هستند. با ادغام این میوه های پر پروتئین در انواع وعده های غذایی و ترکیب آنها با سایر غذاهای غنی از پروتئین، می توانید مصرف کلی پروتئین را افزایش دهید و از یک رژیم گیاهی متعادل و غنی از مواد مغذی اطمینان حاصل کنید.

نظر شما