شناسهٔ خبر: 67319734 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

دو شوک جدید به صهیونیست ها

در بحبوحه تشدید لفاظی های مقام های ارشد صهیونیست در مورد حمله اسرائیل به لبنان، دو شوک تازه به اردوگاه صهیونیست ها وارد شده که حامل پیام های معناداری هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف؛ مقام های ارشد سیاسی و نظامی رژیم اشغالگر قدس در روزهای اخیر بر شدت لفاظی های خود با محوریت حمله قریب الوقوع رژیمشان به لبنان افزوده اند. رژیم صهیونیستی بر این باور است که نیروهای حزب‌الله لبنان باید از مرزهای مشترک لبنان با فلسطین اشغالی دور شوند و به حملات خود به شمال اراضی اشغالی هم خاتمه دهند. 

حزب لله لبنان از ابتدای جنگ غزه تاکنون، به نحوی تزلزل ناپذیر با حمله به اهداف مختلف در شمال فلسطین اشغالی، به حمایت از ملت و مقاومت فلسطین پرداخته و تاکید داشته که تا کارزار جنایت و نسل کشی صهیونیست‌ها در نوار غزه پایان نیابد، حزب الله نیز به حملات خود علیه اراضی اشغالی خاتمه نخواهد داد. حملاتی که تاکنون خسارت های سنگینی را به سایت های نظامی-اطلاعاتی رژیم صهیونیستی وارد کرده اند و در عین حال موجب فرار بیش از 200 هزار شهرک نشین صهیونیست و تحمیل میلیاردها دلار خسارت به اقتصاد صهیونیستها شده اند. حجم این خسارات برای رژیم اشغالگر قدس به قدری جدی و عمیق بوده که برخی نشریات صهیونیست در کنایه به دولت نتانیاهو تاکید دارند که حزب الله لبنان عملا در حال بازگردان رژیم صهیونیستی به عصر حجر است! 

با این حال، در بحبوحه طرح لفاظی های مختلف از سوی مقام های نظامی و سیاسی صهیونیست ها با محوریت حمله قریب الوقوع به لبنان، شاهد آشکار شدن دو شوک جدید و بزرگ به رژیم شاغالگر قدس بوده ایم که تحلیل آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. 

اولا، "آموس هوکشتاین" دستیار ارشد رئیس جمهور آمریکا به تازگی به لبنان سفر کرد و سعی داشت تا مقام‌های لبنانی را وادار کند تا به حزب الله اعمال فشار کنند و زمینه را برای عقب نشینی این جنبش از مرزهای مشترک با لبنان فراهم سازند. با این حال، وی هم از جانب دولت لبنان و هم حزب الله با پاسخ های قاطعی رو به رو شد و آن ها تاکید کردند که دخالت در امور داخلی لبنان را بر نمی تابند و صهیونیست ها و آمریکا در جایگاهی نیستند که برای لبنان و مسائل آن تعیین تکلیف کنند. 

پیش از این نیز "سید حسن نصر الله" دبیر کل حزب الله لبنان در موضع گیری تاکید کرده بود که حزب الله از آمادگی و ظرفیت های لازم برای رویارویی با صهیونیست ها برخوردار است و می تواند ضربات دردناکی را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کند. حزب الله هر از گاهی شگفتانه هایی را نیز علیه صهیونیست ها در قالب هایی نظیر انتشار فیلم پرواز پهپاد این جنبش بر فراز بندر حیفا و تصویربرداری از آن و یا هدف قرار دادن پهپادهای پیشرفته رژیم صهیونیستی با استفاده از تجهیزات پیشرفته پدافند هوایی، رو می کند. 

با این حال، آموس هوکشتاین در جریان سفر اخیرش به بیروت که در راستای منافع صهیونیست ها انجام گرفت، دستاوردی جز شکست و ناامیدی نداشت. 

دوم اینکه شبکه 12 تلویزیون رژیم اشغالگر قدس به تازگی افشا کرده در زمینه پیوستن به نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل، کاهش چشمگیری رخ داده است. این کانال تلویزیونی در حقیقت موضع گیری یک مسوول ارشد سابق سرویس های امنیت داخلی صهیونیست ها موسوم به شاباک را پوشش داده است. بر اساس گفته های این مقام مسوول اسرائیلی، پیوستن نیروهای ذخیره به ارتش صهیونیست ها از ابتدای جنگ غزه تاکنون به کمتر از یک سوم کاهش پیدا کرده است. موضوعی که نشان می دهد وضعیت رژیم اشغالگر قدس در زمینه تامین نیروی انسانی لازم برای آغاز یک ماجراجویی جدید علیه یک جنبش قدرتمند نظیر حزب الله لبنان به هیچ وجه خوب نیست.  

مسائل و معادلاتی که همه و همه یک حقیقت را فریاد می زنند: رژیم صهیونیستی در ضعیف ترین دوره خود است و انجام دیوانگی از سوی آن در حمله به لبنان، این رژیم را بیش از پیش به فروپاشی نزدیک خواهد کرد. مساله‌ای که بسیاری از تحلیلگران و مقام های امنیتی سابق رژیم اشغالگر قدس نیز به صراحت به آن اشاره داشته اند. 

نظر شما