شناسهٔ خبر: 67319657 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

دیوار پر از موش شد

«اکانت همستر تاخت می‌زنم.»، «معاوضه اکانت همستر با گوشی آیفون11 به بالا.» اینها یکی دوتا از صدها آگهی منتشرشده در فضای مجازی است. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

فاطمه عسگری‌نیا- روزنامه نگار

«اکانت همستر تاخت می‌زنم.»، «معاوضه اکانت همستر با گوشی آیفون11 به بالا.» اینها یکی دوتا از صدها آگهی منتشرشده در فضای مجازی است. بله، گرچه به قول همستربازها هنوز همستر لیست نشده و طرفداران آقای همستر با آن دندان‌های سفید و لباس‌های مدل‌به‌مدلش نمی‌توانند سکه‌های طلایی‌رنگ خود را در صرافی‌ها به وجه رایج مملکت تبدیل کنند، آنها که طاقت‌شان طاق شده و دوست دارند زودتر طعم خوش رسیدن به آرزوهایشان را بچشند، اقدام به فروش اکانت‌های خود در دیوار کرده‌اند. تعداد این آگهی‌ها آنقدر زیاد است که کافی است همستر را در موتور جست‌وجوی این اپلیکیشن‌ جست‌وجو کنید تا با فهرست بالابلندی از آگهی‌های همستری و پیشنهادهای عجیب و غریب‌شان روبه‌رو شوید. در میان این آگهی‌ها حتی عده‌ای دنبال تاخت‌زدن اکانت همسترکامبت خود با خودروهای گران‌اند و با چنان اعتمادبه‌نفس بالایی حرف از این موضوع می‌زنند که کمتر کسی در جدیت قضیه شک می‌کند.

بازارگرمی همستری
دنیای پر از رویایی که همستری‌ها در فضای مجازی برای خود و دیگر بازیکنان این بازی ساخته‌اند هم برای خودش جالب و دیدنی است. با یکی از این آگهی‌دهنده‌ها که تماس گرفتیم آنقدر جدی قصد معامله داشت که برای لحظه‌ای فکر کردیم قرار است در ازای دریافت وجوه رسمی و شناخته‌شده جهانی از دلار و یورو و درهم گرفته تا حتی ریال خودمان، خانه، ماشین یا حتی گوشی تلفن‌مان را عوض کنیم.  درحالی‌که کلی به‌حساب کاربری همستر خود می‌نازد، می‌گوید: «یک‌میلیون‌واندی پروفیت دارم، می‌دانید یعنی چه؟ یعنی عضو باشگاه میلیونی‌های همسترم. از اینکه بگذریم با این پروفیت دیگر لازم نیست تِپ‌تِپ روی گوشی بزنی و سکه جمع کنی؛ خود آقاموشه برایت سکه می‌گیرد.» بعد هم نفسی تازه می‌کند و می‌گوید: «مطمئن باشید این ماه نه ماه دیگر، بالاخره این همستر هم مثل نات‌کوین لیست می‌شود و خیلی‌ها افسوس می‌خورند که چرا کاری نکرده‌اند. خلاصه من هم مفت گذاشته‌ام و حاضرم با یک موتورسیکلت تاخت بزنم!»


رویاهای همستری
بعد هم با یک توصیه به قول خودش برادرانه ادامه می‌دهد: «خیلی از این آگهی‌های همستری که می‌بینی فیک است و خریدار واقعی نیستند؛ بازیکنان گروه‌گروه شده‌اند و دارند بازارگرمی می‌کنند. درواقع افراد دارای پروفیت‌های بالا هرچه به مراحل بالاتر می‌روند، باید دوستان بیشتری را به بازی دعوت کنند؛ به‌خاطر همین برای بازارگرمی و متقاعدکردن افراد به ورود به این بازار به‌صورت گروهی آگهی‌های فروش همستر می‌زنند. بعد هم کلی درباره ارزش بالای این ارز دیجیتال لیست‌نشده تبلیغ می‌کنند و افراد را تشویق می‌کنند وارد بازی شوند و بازی را ادامه دهند و کدهای معرف را هم از خودشان بگیرند تا کمک کنند به پیشرفت‌شان. اینجاست که درواقع با رویافروشی به دیگران خودشان را تبدیل به شاخ‌های همستر می‌کنند.»

کلاه  همستری
با افزایش روزافزون تعداد بازیکنان بازی همستر و تبلیغات گسترده این بازی از سوی کسانی که حالا از کنار این بازی و آمال و آرزوهای مردم برای خود جیب گشادی دوخته‌اند و به طرق مختلف حسابی مشغول کسب درآمدند، باید توصیه کنیم حسابی مراقب باشید تا در دام سودجویان و کلاهبرداران این قصه نیفتید و اجازه ندهید عده‌ای به بهانه همستر جیب‌تان را خالی کنند.



 

نظر شما