شناسهٔ خبر: 67319645 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحقیق و تفحص‌های جنجالی در مستند «خط شکن» زاکانی

تهران- ایرنا- علیرضا زاکانی در دومین مستند خود جزییاتی از انجام چندین تحقیق و تفحص در دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی را تشریح و دستاوردهای آن را بیان کرد. این مستند که امشب، ۲ تیر ۱۴۰۳ از شبکه دو پخش شد، «خط شکن» نام داشت و برخی از تصاویر آن بازسازی شده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، زاکانی در مستند «خط شکن» روی چند پرونده مثل تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در زمان عضویتش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پرداخت. همچنین به تخلفات آزمون دستیاری در سال ۸۲( همزمان با مدیریت پزشکیان بر وزارت بهداشت و درمان) اشاره کرد.

این نامزد انتخاباتی صحبت‌هایش را این‌گونه شروع کرد: «در مجلس هفتم با تخلف یک شرکت مواد غذایی مواجه شدیم که مواد تاریخ مصرف گذشته داشت.»

تخلفات آزمون دستیاری

سپس به سرا ماجرای تخلفات آزمون دستیاری رفت و گفت: در مجلس هر روز یک داستانی داشتیم. سال ۸۳ با تحصن پزشکان مواجه شدیم. اعتراض آنها به آزمون دستیاری سال ۸۲ بود که می گفتند تقلب شده است. از وزیر وقت سوال کردیم. ایشان در کمیسون آمدند و با یک شدتی با من برخورد کردند. من قانع نشدم و سراغ ابزار تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت و آزمون دستیاری رفتم.

زاکانی درباره نتیجه تحقیق و تفحص توضیح داد: به این نتیجه رسیدیم که از سال ۷۷ سوال فروش می رفته. یک روز یک نامه سربسته برای من آمد. دیدم یک پزشکی مدعی شده که از دلال سوال خریده است. گزارش را به دستگاه قضایی دادیم و در صحن هم قرائت شدند. افرادی که سوال خریده بودند اخراج شدند. عده ای هم دستگیر شدند. این کار را به خاطر صیانت از علم و سلامت مردم انجام دادیم. وزیر بهداشت سر من داد می‌کشید. جرمی رخ داده بود خیلی فاجعه آمیز بود.( در این مستند تصویر وزیر وقت بازسازی شده بود)

تحقیق و تفحص‌های جنجالی در مستند «خط شکن» زاکانی

این نامزد انتخاباتی سپس جزییاتی از برخوردش با دادستان وقت تهران را تشریح کرد و آن را سخت‌ترین بررسی‌اش خواند. زاکانی گفت: سخت ترین بررسی بنده بررسی خطای دادستان وقت تهران بود. چون ابزار دست شان بود.

تحقیق و تفحص درباره دانشگاه آزاد اسلامی

وی افزود: ۱۳ نفر هم قسم شدیم و یک تحقیق و تفحص را درباره دانشگاه آزاد اسلامی انجام دادیم. در مجموع ۴۸۰ هزار صفحه سند از کل آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی جمع شد. در دانشگاه آزاد اسلامی یک دولت مستقل شکل گرفته بود. به دانشجویان و اساتید و کارمندها ظلم می‌شد. به سندی رسیدیم که دیدیم رئیس دانشگاه به بهانه رفتن به سفر حج، تمام اموال و امکانات را به برادرش وکالت داده است.

کاهش آلودگی هوای تهران با یک دیپلماسی فعال

زاکانی در ادامه مستند به فعالیت‌های در شهرداری تهران در مقام شهردار اشاره کرد و یادآور شد: چون به فکر رفاه مردم بودیم؛ خودروی برقی و شاسی بلند وارد کردیم.

با هدف کاهش آلودگی هوای تهران و برقی کردن خودروها با یک دیپلماسی فعال توانستیم منابع خارج کشور را فعال کنیم و تسهیلاتی بگیریم و تحریم‌ها را بشکنیم. تا کنون از هزار خودرو رونمایی شده است. تا عید نوروز بالای ۵۰ هزار خودرو وارد شهر تهران می شود که چهره شهر را عوض می‌کند. دیگران می‌گفتند امکان ندارد شما موفق بشوید.

این مستند با تصاویری از درختکاری زاکانی به پایان رسید. او در حین کاشت نهال گفت: ما یک درخت مثمر می کاریم و برای آینده امید را زنده می کنیم. معتقدیم در کشور بن بست نداریم.

نظر شما