شناسهٔ خبر: 67319521 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار تنگستان:

کنگره‌ها و همایش‌ها در تنگستان با رویکردی مردمی برگزار شوند

بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: کنگره‌ها و همایش‌ها در تنگستان باید با رویکردی مردمی و با حضور هنرمندان در سطح شهرستان برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر شنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی تنگستان اظهار کرد: با توجه به موضوع جلسه که دبیرخانه دائمی برگزاری مناسبت‌ها، همایش‌ها، معرفی شخصیت‌های، مفاخر علمی، اجتماعی و شهدای معاصر است باید گفت شهرستان سابقه اجرایی خوبی جشنواره، همایش و مناسبت‌ها دارد.

وی تصریح کرد: سالانه کنگره شهید رئیس‌علی دلوار با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و عمومی و دولتی برگزار می‌شود که در مجموع هرساله برنامه‌های کامل‌تری در این کنگره ارائه می‌شود.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه شهید رئیس‌علی دلوار یک تنگستانی است اما به عنوان شهید و مفاخر مقاومت در جنوب کشور به شمار می‌رود اضافه کرد: با رویکردی که در سال جاری اتخاذ شده کنگره شهید رئیس‌علی دلوار در مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همه جشنواره‌ها، کنگره‌ها و همایش‌هایی که می‌خواهید برگزار کنید باید با رویکردی مردمی و با حضور هنرمندان در سطح شهرستان باشد.

معرفی مفاخر شهرستان

لطفی خاطرنشان کرد: باید دبیرخانه برگزاری مناسبت‌ها، همایش‌ها، معرفی شخصیت‌های، مفاخر علمی، اجتماعی و شهدای معاصر در تنگستان با رویکردی مردمی تشکیل و ذیل این دبیرخانه چند مجموعه تشکیل که شامل بخش‌های برنامه ریزی، محتوایی و معرفی مفاخر شهرستان باشد.

فرماندار تنگستان بیان کرد: برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر اهرم اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شد که باید یک میلیارد آن ذیل برنامه‌های دبیرخانه برگزاری همایش، جشنواره، و معرفی شخصیت‌ها و مفاخر علمی شهرستان باشد.

وی با اشاره به اینکه تنگستان در دوره‌های گذشته انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی مشارکت بالای ۷۲ درصد تجربه کرده افزود: تمام مجریان دست اندر کار و عوامل اجرایی برگزاری انتخابات دوره چهاردهم ریاست در سطح شهرستان ملزوم به رعایت مر قانون و عدم جانبداری از جریان‌های سیاسی و جناحی حاضر در انتخابات هستند و نباید نظرات شخصی، یا گروهی و اشخاص را در امور انتخابات دخالت دهند بلکه باید زمینه ساز حضور و مشارکت حداکثری در مردم پای صندوق‌های اخذ رأی باشند.

اهمیت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح

لطفی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی و توجه به بیانات رهبری در این راستا، افزود: باید همه ما با احساس مسئولیت کنیم و انتخابی مؤثر در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم داشته باشیم که راه شهید جمهور تداوم یابد.

فرماندار تنگستان با اشاره به اهمیت و جایگاه انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر اصل مردم‌سالاری دینی، حکومت ولایی و پشتیبانی مردم است و گواه این حقیقت هم حضور و نقش مردم در انتخابات‌های مختلف و دفاع از انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: دشمن در صدد ایجاد شکاف بین خدمتگزاران نظام اسلامی و مردم است که البته این نقشه دشمن نیز با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور آگاهانه و با بصیرت مردم در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم نقش بر آب خواهد شد.

نظر شما