شناسهٔ خبر: 67319309 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رکورد جدید سفارش ساخت مهمات توپخانه به غول صنعت تسلیحاتی آلمان

تهران- ایرنا- شرکت اسلحه‌سازی راین متال غول صنعت تسلیحاتی آلمان با انعقاد قراردادی ۸.۵ میلیارد یورویی با دولت این کشور رکورد جدیدی در دریافت سفارش ساخت مهمات توپخانه به ثبت رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از راشا تودی، دولت آلمان قراردادی به ارزش ۸.۵ میلیارد یورو با شرکت اسلحه سازی راین متال برای تولید گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری منعقد کرده است.

غول صنعت تسلیحاتی آلمان در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه این بزرگ‌ترین سفارش در تاریخ ۱۳۵ ساله این شرکت است، اعلام کرد: قرار است قسمت اعظم این گلوله‌ها به اوکراین ارسال شود.

در این بیانیه بدون اشاره به اینکه قرار است چه تعداد گلوله در جریان این قرارداد ساخته و تحویل شود، آمده است: دولت آلمان قرارداد ساخت این مهمات را همچنین به نمایندگی از طرف دولت‌های دانمارک، هلند و استونی برای ارسال به اوکراین منعقد کرده است.

به نوشته راشا تودی، با وجود صرف صدها میلیارد دلار برای کمک‌های نظامی به اوکراین، غرب برای تولید گلوله‌های توپخانه و تحویل آنها به کی‌یف با مشکل مواجه شده است.

اتحادیه اروپا که پیش تر تحویل یک میلیون گلوله ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه ظرف یک سال به اوکراین را به عنوان هدف خود تعریف کرده بود، چند ماه پیش اعلام کرد که در سال گذشته تنها موفق به ارسال حدود ۵۰۰ هزار گلوله توپخانه به اوکراین شده است.

روسیه بارها به غرب هشدار داده است که ادامه تحویل تسلیحات به اوکراین درگیری را به نفع کی‌یف تغییر نخواهد داد و تنها به طولانی شدن خونریزی و افزایش خطر درگیری فاجعه بار بین روسیه و ناتو کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما