شناسهٔ خبر: 67319230 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بلاتکلیفی پرسپولیس

سرگردانی استقلال

روزنامه جوان

رقابت تنگاتنگ سرخابی‌های پایتخت برای ربودن جام قهرمانی فصلی که به پایان رسید، نوید حضور پررنگ آن‌ها را در فصل مکاره‌نقل‌و‌انتقالات می‌داد. با وجود این نه اوضاع قهرمان لیگ تعریف چندانی دارد و نه استقلالی که قصد داشت بدون اتلاف وقت کارش را برای فصل جدید آغاز کند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران از چهار روز دیگر (هفتم تیر) رسماً آغاز می‌شود و فعالیت باشگاه‌ها برای جذب نفرات مدنظرشان تا ۲۸ شهریور ادامه خواهد داشت. حال آنکه تکاپو در زمینه نقل و انتقالات درست بعد از به صدا در آمدن سوت پایان لیگ بیست‌وسوم به شکل جدی آغاز شد. جنب‌وجوش آشکاری که با بازارگرمی‌هایی در همین گام نخست همراه شده است. 
 
رقابت تنگاتنگ سرخابی‌های پایتخت برای ربودن جام قهرمانی فصلی که به پایان رسید، نوید حضور پررنگ آن‌ها را در فصل مکاره‌نقل‌و‌انتقالات می‌داد. با وجود این نه اوضاع قهرمان لیگ تعریف چندانی دارد و نه استقلالی که قصد داشت بدون اتلاف وقت کارش را برای فصل جدید آغاز کند. حال آنکه با توجه به واگذاری سرخابی‌های پایتخت تصور می‌شد رویکرد متفاوتی از آن‌ها در نقل و انتقالات تابستانی شاهد باشیم، اما اوضاع تا به امروز کمافی‌السابق پیش رفته است. 
شوکه‌کننده‌ترین خبر برای هوادار پرسپولیس اقدام تکراری بیرانوند و فسخ یک‌طرفه قراردادش با سرخپوشان بود، اما این‌بار باشگاه پرسپولیس اجازه نداد بیرو با در پیش گرفتن رویه سال گذشته به هدفش برسد. مذاکرات باشگاه با گزینه‌های جایگزینی بیرانوند از یک‌سو و پیدا شدن سر‌وکله احمد گوهری، گلر سرخپوشان که به‌طور قرضی به آلومینیوم اراک رفته بود از سوی دیگر نشان داد حنای دروازه‌بان ملی‌پوش سرخپوشان که به گفته مسئولان پرسپولیس فسخ قراردادش قانونی نیست دیگر برای باشگاه رنگی ندارد، اما بیرانوند که حتی از گروه واتساپی پرسپولیس هم لفت داده، تنها بازیکنی نیست که بعد از پایان لیگ ساز جدایی کوک کرده است. اطلاعیه اسپانسر باشگاه برای حل و فصل مشکلات ترابی و تلاش باشگاه برای یافتن بازیکنی در پست‌های مشابه نشان از پیچیده شدن شرایط همکاری ترابی با پرسپولیس دارد و دور از انتظار نیست اگر او هم مانند بیرانوند فصل آینده جایی در ترکیب پرسپولیس نداشته باشد. 
تلاش جهت تمدید با مهره‌های تأثیرگذار پرسپولیس، آن‌هم در شرایطی که تکلیف کادرفنی هم هنوز مشخص نیست، کار مسئولان تیم و باشگاه را دشوار کرده است. با وجود این بادامکی، معاون ورزشی باشگاه مدعی است طی ۲۴ ساعت آینده حداقل با یکی، دو بازیکن تمدید می‌کنند: «بازیکنان (وحید امیری، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر) تلاش کردند، زحمت کشیدند و طبیعی است که حق و حقوق خود را بخواهند و انتظار داشته باشند باشگاه به تعهداتش عمل کند، متأسفانه یکسری محدودیت‌ها داریم که دستمان را بسته است! با وجود این ما صحبت‌هایی با پورعلی‌گنجی کرده‌ایم. البته هنوز امضای قرارداد صورت نگرفته که امروز یا فردا این اتفاق می‌افتد.»
البته مشکل پرسپولیس تنها حفظ مهره‌های تأثیرگذار و مذاکره با گزینه‌های مختلف جهت برطرف کردن نقاط ضعف تیم نیست، چراکه همزمان باید به دنبال یک سرمربی تمام‌عیار هم باشد. گزینه‌ای که بتواند از عهده قهرمان دو دوره اخیر لیگ هم برآید، تیمی که طی هشت سال اخیر هفت عنوان قهرمانی را از آن خود کرده، اما امروز همچنان بلاتکلیف یک انتخاب است. حال آنکه تصور می‌شد با سرمربی سابق ناپولی به توافق رسیده، اما معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس مدعی است درخواست‌های ماتزاری به‌طور ناگهانی عوض شد و همین مسئله مذاکرات را به بن‌بست رساند. با این حال گفته می‌شود پرونده مربی ایتالیایی هنوز بسته نشده و پرسپولیس علاوه بر گزینه‌های دیگر همچنان در حال بررسی مذاکرات با ماتزاری است. 
 
در استقلال هم اوضاع چندان جالب توجه نیست. آبی‌پوشان بعد از کسب نایب‌قهرمانی در لیگ قصد شروع زودهنگام تمرینات خود را برای فصل پیش‌رو را داشتند. در واقع به نظر می‌رسید استقلال قصد اتلاف وقت را ندارد، اما شنیده‌ها حاکی از آن بود که مالکان جدید استقلال تمایلی به ادامه همکاری با نکونام ندارند و همین مسئله کار‌ها را به تأخیر انداخت. با وجود این سرمربی استقلال بی‌توجه به تمام بحث‌های مطرح شده لیست درخواستی خود را به باشگاه ارائه داده، لیستی که نام نفراتی، چون رامین رضاییان، محمد کریمی و محمد دانشگر (سپاهان)، عارف آقاسی (تراکتور)، مهدی لیموچی (آلومینیوم)، حسین‌نژاد و آقایی‌پور در آن دیده می‌شود. نفراتی که بدون شک در صورتی می‌توانند جایی در ترکیب سال آینده استقلال داشته باشند که نکونام بتواند برای ادامه حضورش روی نیمکت آبی‌پوشان رضایت مالکان جدید باشگاه را جلب کند. با توجه به جلسه‌ای که عصر امروز برگزار می‌شود، نکونام فرصت زیادی برای توافق با مالکین جدید ندارد، چراکه قرار است عصر امروز مجمع عمومی باشگاه استقلال تشکیل جلسه بدهد و تکلیف مدیرعامل و البته سرمربی باشگاه را مشخص کند. مجمعی که ۲۰ خرداد‌ماه با تشکیل جلسه تکلیف نمایندگان هیئت مدیره را مشخص کرد و حالا باید تکلیف مدیریت باشگاه و سرمربی تیم را هم مشخص کند. بعد از این جلسه مشخص می‌شود که آیا استقلال می‌تواند برنامه‌هایش را جهت حضوری پرقدرت در فصل پیش‌رو آغاز کند یا همزمان با جذب بازیکن باید به دنبال سرمربی جدید هم باشد!

نظر شما