شناسهٔ خبر: 67319186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

نظام سیاسی و حاکمیتی اسلام مبتنی بر امامت و ولایت است

امام جمعه کرمانشاه گفت: نظام سیاسی و حاکمیتی اسلام مبتنی بر امامت و ولایت است؛ به این معنا که خداوند متعال در ادامۀ راه انبیاء، اداره جوامع بشری را به‌طورکلی براساس امامتِ امامانی که از سوی خداوند منصوب شده‌اند، قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _شنبه دوم تیر_ با حضور در نشست جهاد تبیین که در سپاه ناحیه کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت باسعادت امام هادی (ع) است، اظهار کرد: نظام سیاسی و حاکمیتی اسلام مبتنی بر امامت و ولایت است؛ به این معنا که خداوند متعال در ادامه راه انبیا، اداره جوامع بشری را به‌طورکلی بر اساس امامتِ امامانی که از سوی خداوند منصوب شده‌اند، قرار داده است.

وی با بیان اینکه نه در آیات شریفه قرآن و نه در سیره پیامبر (ص) و روایات، اثری از اینکه حاکم جامعه اسلامی از مسیری غیر از انتصاب پروردگار متعال انتخاب شود، وجود ندارد، افزود: مهم‌ترین دلیل آن این است که اگر بشر مورد حمایت معنوی خداوند متعال نباشد و به تعبیری از مقام عصمت برخوردار نباشد، ممکن است با توجه به احتمال اشتباه و تأثیرپذیری از وسوسه‌های شیاطین که در وجود او قرار دارد، مرتکب خطا بشود؛ آنجایی این احتمالات صفر می‌شود که خداوند متعال فردی را که از مقام عصمت برخوردار است و از همه جهت مورد حمایت پروردگار متعال است، برای اداره جامعه اسلامی و حاکمیت الهی و اسلامی منصوب می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه هرجایی در طول تاریخ اسلام که اداره جامعه اسلامی از مسیر امامت و ولایت خارج شد، همان جا آسیب‌ها و خطرات برای جامعه زیاد شد، گفت: در دوران غیبت کبری که امام معصوم در دسترس بشر قرار ندارد، تکلیف انسان مراجعه به فقیه جامع‌الشرایط است که مورد اتفاق همه مجتهدین و فقها قرار می‌گیرد و در طول تاریخ هم چنین بوده است. یعنی در هر دوران فقیه جامع‌الشرایطی بوده است که اداره جامعه اسلامی و هدایتگری آن را عهده‌دار بوده است.

وی با اشاره به اینکه نقش‌آفرینی فقیه جامع‌الشرایط با حمایت و هدایت امام معصوم منجر به شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد، عنوان کرد: ما امروز در یکی از حساس‌ترین شرایط تاریخی در طول تاریخ اسلام قرار داریم، چراکه همه اسلام با همه کفر در حالت رویارویی و تقابل قرار گرفته است.

غفوری با یادآوری اینکه آمریکا هزاران میلیارد دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرد تا بتواند سفره انقلاب اسلامی را جمع کند و باز هم شکست خورد، تصریح کرد: امروز کار به جایی رسیده است که رژیم صهیونیستی در حال نابودی است و نفس‌های آخر را می‌کشد و این‌ها همه نتیجه نظام سیاسی مبتنی بر امامت و ولایت است. نظام مبتنی بر امام و ولایت مدلی است که اندیشمندان دنیا را به خود مشغول کرده است و اندیشکده‌های آمریکایی راجع به این موضوع ساعت‌ها کار و تولید دارند.

وی با ذکر این نکته که بسیج مردمی مثل خون در رگ جامعه تا اقصی‌نقاط روستاها و مناطق شهر جاری است و در کل کشور به‌همین شکل است، خاطرنشان کرد: این از هنرمندی‌های فقیه جامع‌الشرایط است و آن چیزی است که پایه مستحکم جامعه اسلامی را شکل داده است.

امام جمعه کرمانشاه اولین وظیفه در رابطه با انتخابات را تبیین و دعوت به مشارکت حداکثری دانست و بیان کرد: آن چیزی که انقلاب اسلامی را در دنیا سربلند و دشمن را ناامید می‌کند و به جامعه نشاط و امید می‌بخشد، حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است. وظیفه دوم ما تبیین ویژگی‌های اصلح است که رهبر معظم انقلاب  ویژگی‌ها را بیان کردند و در دسترس همگان قرار دارد. ما وظیفه داریم با هر وسیله ارتباطی که در اختیار داریم، از فضای مجازی گرفته تا دیدار حضوری، نسبت‌به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نهایت سعی خود را به‌کار ببندیم.

نظر شما