شناسهٔ خبر: 67319155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

عذرخواهی شورای آموزشی نیوجرسی از مسلمانان

شورای آموزشی نیوجرسی از مسلمانان این ایالت به خاطر طرح سؤال یک معلم درباره گروه تروریستی داعش عذرخواهی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از سبق، شورای آموزشی ایالت نیوجرسی در ایالت متحده آمریکا این هفته از مسلمانان آمریکایی در این ایالت عذرخواهی کرد. 

این امر پس از آن رخ داد که یک معلم مدرسه راهنمایی در یک آزمون در مورد سازمان تروریستی داعش سؤالی را مطرح کرد.

دفتر سرپرست مدارس دولتی شهر و این تاونشیب با صدور بیانیه‌ای از یک سؤال نامناسب که در آزمونی در مدرسه راهنمایی شویلر ـ کولفاکس پرسیده شد، ابراز تأسف کرد.

این دفتر در بیانیه خود آورده است: اول اینکه از طرف مدرسه عذرخواهی می‌کنیم. اینگونه اقدامات غیر قابل قبول، بیانگر معیارهایی نیست که ما برای جامعه آموزشی خود در نظر گرفته‌ایم. ما نگرانی و ناامیدی که اینگونه اقدامات بین دانش‌آموزان و والدین آن‌ها ایجاد می‌کند را درک می‌کنیم. همچنین مهم است که «توجه داشته باشید طرح تنها یک سؤال، کل هویت جامعه مدرسه ما را مشخص نمی‌کند. این سؤال توهین‌آمیز بود و برخلاف ارزش‌های مورد نظر ما در خصوص احترام به حساسیت‌های فرهنگی طرح شده بود. 

در پایان این بیانیه بر تعهد مدارس به ارتقای محیط‌های امن و محترمانه برای همه دانش‌آموزان، صرف نظر از پیشینه، اعتقاد، نژاد یا مذهب، تأکید شده و تصریح شده است که مطالب آموزشی به طور مستمر مورد بررسی قرار می‌گیرد و مدرسه همچنان به ارائه آموزش‌های مربوط به حساسیت فرهنگی به همه معلمان و کارکنان ادامه می‌دهد.

والدین دانش‌آموزان مسلمان آمریکایی در این مدرسه پس از طرح سؤالی درباره داعش، مدرسه را به رویکرد متعصبانه نسبت به مسلمانان متهم کرده بودند که در نتیجه آن، مسئولان مدرسه از آن‌ها بابت این موضوع عذرخواهی کردند. 

انتهای پیام

نظر شما