شناسهٔ خبر: 67318761 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آوردن قلعه‌نویی بزرگ‌ترین اشتباه بود، دوران او تمام شده

خبرگزاری میزان

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از ساخت ورزشگاه با کیفیت صحبت می‌کنند و می‌خواهند VAR را به فوتبال ایران اضافه کنند، اما دریغ از اینکه دوربین با کیفیت داشته باشیم تا تصاویر را تار نبینیم.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم دهنوی درباره قهرمانی تیم فوتبال سپاهان در جام حذفی، اظهار داشت: شاگردان مورایس با توجه به کیفیتی که داشتند حقشان بود که در فصل گذشته یک قهرمانی را به دست بیاورند. آن‌ها طی فصول گذشته هزینه‌های زیادی را انجام دادند و قهرمانی آن‌ها با توجه به دارایی‌هایشان چیز عجیبی نیست.

وی ادامه داد: مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا با شایستگی به این مرحله رسید. مورایس یک مربی بین‌المللی است و اینکه تا به اینجا قهرمانی نیاورده بود باعث تعجب بود. طلایی‌پوشان طی دو فصل گذشته هزینه‌های بسیار زیادی را انجام دادند و باید در مقاطع بالاتر نیز قهرمان می‌شدند. اگر پرسپولیس هم اسیر برخی حواشی نمی‌شد می‌توانست تا این مرحله صعود کند، اما برخی مسائل از جمله استعفای مربی و تغییرات در کادر فنی باعث ایجاد برخی ناهماهنگی‌ها در تیم شد.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با انتخاب سرمربی جدید، تصریح کرد: تا زمانی که به طور قطع سرمربی جدید سرخپوشان انتخاب نشده نباید درباره آن نظر داد. متاسفانه در این مدت رسانه‌ها در ایجاد حواشی برای سرخابی‌ها دست داشتند و این موضوع را دست به دست می‌کردند. یک رسانه می‌گفت این بازیکن می‌رود و دیگری می‌گفت آن بازیکن می‌رود که هیچ کدام صحت نداشت و تنها هواداران در جنگ ۲ باشگاه اذیت شدند. مدیران دو باشگاه باید این حواشی را کنترل می‌کردند و در خصوص خروجی و ورودی دو تیم اطلاع رسانی‌های جامع را انجام می‌دادند. متاسفانه چه در سکوت خبری و چه در هیاهو خرید‌ها انجام شود باز هم حاشیه وجود دارد. 

دهنوی با بیان اینکه بیرانوند دروازه‌بان سطح اول فوتبال ایران است، عنوان کرد: بیرانوند دروازه‌بان شماره یک ایران است و از اخلاق حرفه‌ای نیز برخوردار است. طی دو فصل گذشته بسیاری از افراد سعی داشتند وجهه او را خراب کنند که متاسفانه این موضوع دست خودش نبود و باعث ایجاد حواشی موجود شد. برخی می‌خواهند به اسم و رسم او لطمه وارد کنند. باید معرفت به خرج داد چرا که او در فصول گذشته برای سرخ پوشان زحمات زیادی کشید و هر چقدر که اکنون دستمزد بخواهد حق دارد. باید به خواسته‌های او احترام بگذاریم و اگر می‌خواهد برود برایش یک خداحافظی باشکوه برگزار کنیم و اگر تصمیم به ماندن گرفت او را حمایت کنیم. مشکلی که ما داریم این است که خیلی زود قضاوت می‌کنیم و گذشته و زحمات یک بازیکن را به زودی فراموش می‌کنیم. 

وی در ارتباط با انتخاب سرمربی خارجی برای سرخپوشان، متذکر شد: اگر به این نتیجه رسیدند که مربی خارجی را به فوتبال ایران بیاورند باید از کارنامه او به خوبی با خبر باشیم و برای پیشرفت فوتبال ایران مثمر ثمر باشد. همواره سرخابی‌ها به دنبال سرمربی درجه یک هستند و این برای آن‌ها خوب است چرا که سرمربیان درجه ۲ و ۳ تنها به باشگاه لطمه خواهد زد. ماتزاری مربی کارنامه‌داری است و به عنوان اولین سرمربی ایتالیایی سرخپوشان می‌تواند خاطره خوبی را برای هواداران بسازد، اما باید آینده نگرانه با وی قرارداد ببندند. آخرین سرمربی ایتالیایی که به ایران آمد استراماچونی بود و برای هدایت آبی‌پوشان استراتژی خوبی داشت، اما بلایی که او سر استقلال آورد در هیچ جای دنیا شاید ندیده باشیم. استراماچونی سرمربی بود که در اوج نداری باشگاه و بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را رها کرد، اما هواداران هنوز سنگ پرستیژ او را به سینه می‌زنند. اگر به خوبی و اصولی با سرمربی خارجی قرارداد بسته نشود همان بلایی که ویلموتس به سر ایران آورد تکرار خواهد شد. 

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با ساخت ورزشگاه و آمادگی برای برگزاری رقابت‌های آسیایی، تاکید کرد: ما در ایران ورزشگاه‌هایی داریم که در بدترین نقطه از شهر ساخته شده‌اند. هر کس که از جا‌های مختلف به این ورزشگاه‌ها بیاید امکان دارد وحشت کنند! از لحاظ تجهیزات و ساخت ورزشگاه به کلی از سایر کشور‌ها عقب هستیم. صحبت‌های وزیر ورزش و رئیس فدراسیون را شنیدم که گفته بودند باید VAR را به ورزشگاه بیاوریم. به نظرم اول دوربین‌های با کیفیت وارد کنید و بعد به سراغ مسائل دیگر بروید. تصویربرداری از مسابقات شهرستان‌ها آنقدر از کیفیت پایینی برخوردار است که باید یک عینک بزنیم تا آن تاری تصویر از بین برود. در یک برنامه تلویزیونی ۵۰ دوربین با کیفیت کار می‌گذارند تا صحنه‌ها را شکار کنند، در حالی که در یک ورزشگاه آنقدر دوربین‌ها شرایط بدی دارند که اگر یک صحنه حساس و مشکوک ایجاد شود نمی‌توان آن را قضاوت کرد. 

وی در این رابطه ادامه داد: مشکلات فوتبال ما حتی با وجود کمک داور ویدیویی نیز حل نخواهد شد و بساط برخی از افراد که نتایج را مهندسی می‌کنند همچنان پابرجا خواهد ماند. داوران ما آنقدر به صورت ناخواسته اشتباه دارند که فوتبال ما رو به تباهی رفته است و تیم‌های زیادی به ناحق قهرمان و یا به دسته‌های پایین‌تر سقوط کردند. باید کمیته داوران در کار خود اقتدار داشته باشد و نگذارد یک داور در یک برنامه تلویزیونی به یک مدیر باشگاه اهانت کند و یا اینکه به صورت لفظی وارد دعوا شود. از نظر حرفه‌ای باید مسئول آن قسمت وارد برنامه شود و به بحث و بررسی بپردازد. مشکل ما این است که افراد غیر فوتبالی در مسائل دخالت می‌کنند و تا زمانی که اینگونه پیش می‌رود که ما هیچ آورده‌ای در فوتبالمان نخواهیم داشت.

دهنوی با بیان اینکه آوردن امیر قلعه‌نویی به تیم ملی اشتباه بزرگ فدراسیون بود، اظهار داشت: از نظر فنی آوردن قلعه‌نویی به تیم ملی فوتبال ایران اشتباه بزرگ فدراسیون فوتبال بود. قلعه‌نویی شاید در بعد انضباطی قوی باشد، اما از لحاظ فنی در تیم ملی تخصصی ندارد و قطعاً در رقابت‌های آینده و یا حتی در صورت صعود به جام جهانی موفق نخواهیم بود. ما بازیکنان باکیفیت و خوبی داریم، اما در بازی‌های اخیر از کیفیت بسیار پایینی برخوردار بودیم. مقابل ژاپن یک پیروزی را کسب کردند و بعد‌ها آنقدر درباره آن صحبت کردند که اگر کسی نداند فکر می‌کند چه کار بزرگی انجام داده‌اند؛ با اینکه پیش از آن و پس از آن طی اشتباهاتی که داشتند از لحاظ فنی نمره زیر صفر را گرفتند. برخی از شیوه بازی تیم ملی حمایت می‌کنند که سوال من این است که دقیقاً از چه دفاع می‌کنید؟ در کدام بازی تیم ملی خوب بازی کرد؟ می‌گویند جوانگرایی کردیم! اگر این شیوه جوانگرایی را در کشور‌های اروپایی نشان دهید ممکن است ما را مسخره کنند. متاسفانه اصول جوانگرایی را بلد نیستید و با این روش تیم ملی را در آینده به خطر می‌اندازید و چه بسا که همین جوان‌ها در آینده به بیراهه بروند چرا که هیچ نتیجه‌ای را ندیده‌اند. احترام زیادی برای امیر قلعه‌نویی قائل هستم، اما متاسفانه دوران او تمام شده و از بعد فنی تخصص زیادی ندارد. اگر هم به جام جهانی صعود کنیم قطعاً باید منتظر یک آبروریزی دیگر باشیم.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان با بیان اینکه بسیاری از بازیکنان مظلوم واقع شده‌اند، خاطرنشان کرد: بسیاری از بازیکنان شاید بگویند که ۱۰ میلیارد دستمزد می‌گیرند، اما در واقع شاید ۲ میلیارد هم نگیرند! مقصر تمام این موضوعات تنها دلالان هستند که بازار نقل و انتقالات را نابود کردند. بسیاری از مدیران باشگاه‌ها خودشان دلال شخصی دارند و به واسطه خرید یک بازیکن چنان پول‌هایی به جیب می‌زنند که در صورت رسانه‌ای شدن آن یک بمب خبری به وجود می‌آید. متاسفانه بازیکنان بی‌کیفیت پول‌های هنگفتی می‌گیرند که اصلاً حق آن‌ها نیست و همین باعث پسرفت فوتبال ایران می‌شود. قدمت فوتبال ایران از کل کشور‌های حوزه خلیج فارس بالاتر است و نباید با اشتباهات و طمع برخی مدیران و مسئولان فاسد، از کشور‌های حوزه خلیج فارس عقب بیفتیم. عربستان چگونه با آن آب و هوای خراب بهترین ورزشگاه‌ها را دارد و در فوتبال اینچنین پیشرفت کرده است. آن‌ها بهترین آکادمی‌ها را دارند و به هیچ عنوان به دنبال حواشی و جیب خودشان نیستند و تنها به دنبال پیشرفت ورزششان هستند. ما به هیچ عنوان به فکر ورزش کشورمان نیستیم و به همین صورت تیم‌های بزرگ کشورمان زنگ تفریح تیم‌های عربی می‌شوند. امیدوارم از راهکار‌هایی که وجود دارد در جهت ارتقای فوتبال ایران استفاده کنند.

نظر شما