شناسهٔ خبر: 67318603 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اولین بیمار نورالینک توضیح داد: اگر تراشه مغزی هک شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

اولین بیمار انسانی نورالینک به‌تازگی در پادکستی درباره احتمال هک تراشه مغزی نورالینک صحبت کرده است. «نولاند آرباو» می‌گوید هکر‌ها احتمالاً بتوانند با دسترسی به این تراشه، داده‌های مغزی او را ببیند یا حتی مکان‌نمای کامپیوترش را کنترل کند. بااین‌حال، آرباو چندان نگران هک شدن نیست. آرباو می‌گوید با هک‌کردن این تراشه ممکن است بتوانید برخی سیگنال‌های مغزی او را ببینید و همچنین احتمالاً به برخی داده‌هایی که نورالینک جمع‌آوری می‌کند، دسترسی داشته باشید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اولین بیمار انسانی نورالینک به‌تازگی در پادکستی درباره احتمال هک‌ تراشه مغزی نورالینک صحبت کرده است. «نولاند آرباو» می‌گوید هکرها احتمالاً بتوانند با دسترسی به این تراشه، داده‌های مغزی او را ببیند یا حتی مکان‌نمای کامپیوترش را کنترل کند. بااین‌حال، آرباو چندان نگران هک‌ شدن نیست.
 
نولاند آرباو با حضور در پادکست Joe Rogan به این سؤال که آیا امکان هک‌ شدن این تراشه وجود دارد؟ پاسخ داد. جواب کوتاه است: «بله» این تراشه ممکن است هک شود. بااین‌حال به گفته او هک‌کردن ایمپلنت مغزی او در مرحله فعلی اطلاعات و کارکردهای چندانی به هکر نخواهد داد.
 
آرباو می‌گوید با هک‌کردن این تراشه ممکن است بتوانید برخی سیگنال‌های مغزی او را ببینید و همچنین احتمالاً به برخی داده‌هایی که نورالینک جمع‌آوری می‌کند، دسترسی داشته باشید.
 
هک ایمپلنت تراشه مغزی نورالینک
 
نولاند آرباو، جوانی 29 ساله است که از گردن به پایین فلج شده. او قبلاً گفته بود تراشه مغزی نورالینک به او استقلال بیشتری داده و کمک کرده از نظر اجتماعی دوباره ارتباط برقرار کند. این تراشه به او این امکان را می‌دهد که فقط با استفاده از مغز خودش، مکان‌نما را روی نمایشگر کامپیوترش کنترل کند.
 
او پیش‌ازاین گفته بود از تراشه نورالینک برای پیام‌دادن، استفاده از اینستاگرام، پاسخ‌دادن به ایمیل‌ها، خواندن کمیک‌های آنلاین و دسترسی به سایت‌ها بهره می‌برد. آرباو در پادکست روگان گفت اگر زمان هک به کامپیوترش متصل باشد، هکر می‌تواند نشانگر ماوس او را هدایت و کنترل کند. آرباو همچنین گفت هکر می‌تواند با ورود به کامپیوتر وی، به پیام‌ها و ایمیل‌هایش دسترسی داشته باشد.
 
از سویی مشخص نیست با هک‌کردن این تراشه، داده‌های مغزی آن به چه صورت خواهد بود. تراشه نورالینک که به اندازه یک سکه است، هزاران الکترود دارد که فعالیت مغز را کنترل و تحریک می‌کند. سپس اطلاعات به‌دست‌آمده به‌صورت دیجیتالی به محققان منتقل می‌شود.
 
بااین‌حال، آرباو گفت قبل از شروع آزمایش به او دراین‌باره هشدار داده شد و او نگران هک‌ شدن نیست. نولاند آرباو مدتی قبل تجربیات زندگی با تراشه نورالینک را بازگو کرد که چگونه این فناوری توانسته به او در انجام کارهای مختلف کمک کند.
 
منبع: دیجیاتو
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما