شناسهٔ خبر: 67318506 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در گفتگو با معاون فرهنگی مرکز ملی فضای مجازی مطرح شد:

دستیار هوش مصنوعی به سوالات شما درباره نامزد‌های ریاست جمهوری جواب می‌دهد

ربات «از هوش مصنوعی بپرسید» یکی از ابزار‌هایی است که مردم می‌توانند پاسخ سوالات خود را درباره هر نامزد، به صورت اختصاصی و دقیق دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

دستیار هوش مصنوعی به سوالات شما درباره نامزد‌های ریاست جمهوری جواب می‌دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی آقامحمد حسین تجریشی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما، درباره دستیار هوش مصنوعی گفت: با توجه به اینکه انتخابات در سراسر جهان در فضای مجازی پررنگ است، مرکز ملی فضای مجازی هم تصمیم گرفت در انتخابات امسال با سامانه دستیار هوش مصنوعی فعالانه‌تر عمل کند.

مرکز ملی فضای مجازی این سامانه را با هدف  کمک به پررنگ شدن  فعالیت‌های تبلیغاتی ستاد‌های نامزد‌های ریاست جمهوری، آگاهی بخشی به مردم درباره نقطه نظر‌های نامزد‌های مورد نظرشان  در موضوعات مختلف و همچنین جلوگیری از نشر اطلاعات نادرست  راه اندازی کرده است.  

او درباره سه ماشین اصلی این دستیار هوش مصنوعی گفت: «از هوش مصنوعی بپرسید»،  دستیار اصلی برای آشنایی مردم با نامزدهاست. محتوای این قسمت هم با کمک ستاد‌های نامزد‌ها و هم با اطلاعاتی که در جا‌های مختلفی وجود دارد جمع آوری شده است. همچنین سعی شده همه برنامه‌های نامزد‌ها در این سامانه گرد آوری شود تا  به جای اینکه مردم در منابع مختلف و سایت‌ها گشت و گذار کنند دسترسی شان راحت‌تر شود.

حجت الاسلام و المسلمین تجریشی از قسمت دوم این سامانه که مخصوص ستاد‌های تبلیغاتی است توضیح داد:  حدود ۲۰۰ کتاب فارسی و انگلیسی در زمینه فعالیت مجازی و فعالیت‌های کارز‌های سیاسی را در اختیار ستاد انتخاباتی در  این سامانه گذاشتیم و  می‌توانند از داشبورد این سامانه برای تبلیغات خود کمک بگیرند.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی،  مشخصات نامزد  اصلح از نگاه رهبر انقلاب و امام خمینی رحمت الله علیه هم فارغ از هر نامزد خاص در این سامانه در دسترس است.

نحوه کار با سامانه هوش مصنوعی چگونه است؟  

برای استفاده از این سامانه، باید وارد پایگاه اینترنتی Esetad.ir شوید. تصویر هر یک از ۶ نامزد را که انتخاب کنید، وارد صفحه‌ای با چند قابلیت می‌شوید. در این صفحه می‌شود از هوش مصنوعی درباره سوابق، دیدگاه‌ها و برنامه‌های او سوال بپرسید. برای همکاری با ستاد انتخاباتی اش اعلام آمادگی کنید. آدرس شبکه‌های اجتماعی نامزد‌ها و شماره تماس نمایندگان آن‌ها در شهر‌های مختلف را دریافت کنید، و طبق سازکاری که در این سامانه آمده، به نامزد موردنظر، مستقیم پیام بدهید.

نظر شما