شناسهٔ خبر: 67318498 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با حضور زائران عرب‌زبان؛

مسابقه حفظ خطبه غدیر در حرم مطهر رضوی برگزار شد+ عکس

در آستانه عید سعید غدیرخم، عید امامت و ولایت، مسابقه حفظ خطبه غدیریه ویژه بانوان عرب زبان به همت مدیریت زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مسابقه حفظ خطبه غدیر در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد ذوالفقاری، مدیریت زائران غیر ایرانی حرم مطهر رضوی، عصر شنبه ۲ تیرماه در حاشیه مسابقه حفظ خطبه غدیر که رواق دارالرحمه برگزار شد، اظهار کرد: عید غدیر والاترین و مهم‌ترین عید شیعیان امیرالمؤمنین امام علی(ع) است. عید غدیر نوری است که تا ابد تمام حق طلبان و تشنگان حقیقت و هدایت را سیراب و رهنمون می‌سازد. در تأیید این حقیقت به سخنی گهربار از امام باقر(ع) تمسک می‌جوییم که فرمودند؛ «بُنِیَ الإسلامُ على خَمْسٍ: عَلى الصَّلاةِ، و الزَّکاةِ، و الصَّومِ، و الحَجِّ، و الوَلایةِ، و لَمْ یُنادَ بِشَیْءٍ کَما نُودِیَ بالوَلایةِ؛ اسلام بر پنج پایه استوار است: نماز، زکات، روزه، حج و ولایت؛ و بر هیچ چیز به اندازه ولایت تأکید نشده است».

استاد حوزه و دانشگاه افزود: موضوع شناخت ولایت و هدایت الهی که به وسیله مصباح الهدای معصومین رقم می‌خورد که در قرآن، احادیث و روایات به طرق مختلف و به‌طور مکرر به این موضوع اشاره شده است. غدیر دو پیام بزرگ دارد: اولین پیام غدیر، حاکمیت ارزش‌ها است و ولایت به معنای حکومت و حاکمیت است؛ دومین پیام غدیر نیز معرفی و شناساندن امام علی(ع) است.

این مبلغ عرصه بین‌الملل ادامه داد: انسجام و همبستگی بین مسلمانان حول محور ولایت، رمز قدرت و عظمت امت اسلامی است. غدیر، مسلمانان را به اتحاد و یکپارچگی در برابر دشمنان مشترک و چالش‌های پیش رو دعوت می‌کند. 

یادآور می‌شود، در این مسابقه ۱۸۹ زائر از کشور‌های لبنان، سوریه، عراق، بحرین، عربستان، کویت، یمن، عمان با حضور ۷۵ خادم از عتبه حسینی شرکت کردند که از این تعداد ۲۰ نفر در قالب حفظ کل خطبه غدیر و حفظ نصف خطبه غدیر حائز رتبه شدند.

مسابقه حفظ خطبه غدیر در حرم مطهر رضوی برگزار شدمسابقه حفظ خطبه غدیر در حرم مطهر رضوی برگزار شدمسابقه حفظ خطبه غدیر در حرم مطهر رضوی برگزار شدمسابقه حفظ خطبه غدیر در حرم مطهر رضوی برگزار شد

انتهای پیام

نظر شما