شناسهٔ خبر: 67318430 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتخاب رئیس هیات ورزش دانش آموزی استان فارس

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور گفت: با نگاه ویژه شهید جمهور این فدراسیون از سال جاری برای نخستین بار دارای ردیف بودجه شد.

صاحب‌خبر -

حسین بابویی در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش دانش‌آموزی استان فارس که در سالن شهید دستغیب در جوار حرم حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش فارس به‌واسطه برخورداری از نیرو‌های متخصص و فعال جز سرآمد‌های کشور است، گفت: اخلاق‌مداری مهم‌ترین اتفاق خوب امروز در مجمع انتخاباتی هئیت ورزش دانش‌آموزی استان بود.

سرپرست دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با تصریح اینکه بخش مهمی از ورزش و تعدادی از مسئولان ورزش کشوری در استان فارس قرار دارند، گفت: در سال ۹۶ در اساس نامه فدراسیون‌ها، هیچ اشاره‌ای به ورزش دانش‌آموزی نشده بود، اما در سال‌های اخیر، به همت مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم، این فدراسیون به ورزش کشور اضافه شد که کار بزرگ و مهمی بود.

بابویی تصریح کرد: با نگاه ویژه‌ای که شهید جمهور به ورزش دانش‌آموزی داشتند، در برنامه هفتم توسعه، وزارت آموزش و پرورش به تامین نیروی انسانی و منابع مالی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی و انجمن‌های ورزشی، مکلف شده است.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور ادامه داد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از سال جاری دارای ردیف بودجه شد، در حالی‌که تا سال قبل هیچ بودجه مستقلی نداشت.

او با بیان اینکه تنها معلمی که در برنامه هفتم توسعه مطرح شده، دبیر تربیت بدنی است، گفت: این قانون دولت را مکلف به جبران خدمات معلمان تربیت بدنی کرده است.

بابویی گفت: در هرم ورزش دنیا، ورزش دانش‌آموزی قرار دارد و از همین جهت، تقسیم کار در عرصه ورزش دانش‌آموزی وجود دارد؛ بنابراین شناسایی استعداد‌های ورزشی و هدایت آنها باید در دستور کار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست با بیان اینکه تربیت زیستی و بدنی از ساحت‌های ۶ گانه سند تحول است، افزود: اغلب دانش‌آموزان استقبال بیشتری از ساحت تربیت بدنی دارند، بنابراین شادابی ناشی از اجرای ساحت تربیت زیستی و بدنی بسیار بیشتر است.

فرشید قاسمی تصریح کرد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی سهم قابل توجهی در تحقق ساحت زیستی و بدنی دانش‌آموزان دارند و افرادی باید در این مجمع انتخاب شوند که برای تحقق ساحت زیستی بدنی، دارای برنامه باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز در این نشست اظهار کرد: با تعامل و همکاری بین دو دستگاه تلاش خواهیم کرد استان فارس را به جایگاه واقعی خود در عرصه ورزش برسانیم.

عبدالرحیم خداجو ادامه داد: استان فارس دارای استعداد‌های فراوانی در رشته‌های مختلف ورزشی است و همواره در در رقابت‌های ملی بیشترین برگزیدگان را داشته است.

او گفت: پایه‌گذاری اغلب فعالیت‌های ورزشی در آموزش و پرورش است و سواد حرکتی در حوزه ورزش دانش آموزی شکل می‌گیرد.

خداجو ادامه داد: باید بیش از پیش به حوزه آموزش و پرورش توجه کرد چرا که تمام افتخارات و قهرمانی‌ها در ورزش دانش‌آموزی پایه‌گذاری می‌شود.

متولی ورزش فارس گفت: هر چه بیشتر از فرهنگیان در بدنه ورزشی استان استفاده کنیم، قطعا موفقیت‌های بیشتری در عرصه ملی خواهیم داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که با تعامل و همکاری نزدیک و متفاوت‌تر از گذشته، بتوانیم همچون گذشته برای استان فارس افتخار آفرینی کنیم.

در این مجمع انتخاباتی، ابوذر زیدآبادی‌نژاد و غلامعلی لطفی دو کاندیدای ریاست هیئت ورزش دانش‌آموزی استان به ارائه برنامه‌های خود پرداختند و در نهایت ابوذر زیدآبادی‌نژاد با رأی قاطع و با کسب ۴۸ رای از مجموع ۵۰ رای مجمع برای دومین بار و به مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیئت ورزش دانش‌آموزی استان فارس انتخاب شد.

نظر شما