شناسهٔ خبر: 67318318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاشیه‌های سفر انتخاباتی جلیلی به اهواز+ فیلم و عکس

اهواز- ایرنا- سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شامگاه شنبه در ادامه برنامه‌های انتخاباتی خود به خوزستان و شهر اهواز سفر کرد تا از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جلیلی روز شنبه پس از سفر به اصفهان، از طریق فرودگاه بین المللی شهید سلیمانی به خوزستان رسید که این سفر یک روزه با حواشی مختلفی همراه بود.

این برنامه که قرار بود از ساعت ۲۰ در مصلی اهواز برگزار شود به دلیل تاخیر در پرواز سعید جلیلی از ساعت ۲۲:۳۰ با حضور هزاران نفری هواداران این نامزد انتخاباتی برگزار شد.

پیش از شروع برنامه،ترانه های حماسی در مصلی پخش می‌شد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت همچنین حضور پررنگ اقوام‌ خوزستانی با لباس های محلی از دیگر حواشی این مراسم بود.

برخی از مردم به صورت خودجوش در مصلی امام‌خمینی نماز جماعت برپا کردند که از تیر رس رسانه ها مغفول نماند.

سرودهای حماسی در مصلی پخش می‌شد که شور و هیجان حضار را به همراه داشت همچنین گروهی از مسئولان خوزستانی به همراه قشرهای مختلف کارگری، کارمندی و صنوف مختلف و مادران شهدا روی سن حضور داشتند.

شعار "سلام بر جلیلی، دورد بر رییسی "، "جلیلی یعنی مبارزه با فقر و فساد و امتداد خدمت"، کارگران هفت تپه حامی جلیلی، خوزستان یک کلام جلیلی والسلام از جمله شعارهایی بود که هواداران به صورت خودجوش سردادند.

این نامزد ریاست جمهوری پس از ورود به اهواز و خواندن فریضه نماز به مصلی امام‌خمینی که محل برگزاری تجمع انتخاباتی هوادارانش بود آمد و با شعار "جلیلی جلیلی حمایتت می کنیم" ، " جلیلی، رییسی دیگر است" مورد استقبال قرار گرفت.

هواداران و دوستداران جلیلی تصاویر و دست نوشته‌هایی در دست داشتند که حاوی مطالبی همچون بیکاری، رسیدگی به وضعیت جامعه کارگری خوزستان، مشکلات کشاورزان و رسیدگی به فاضلاب و آب شرب اهواز بود.

جمعی از کارگران نیشکر هفت تپه در این‌ تجمع با در دست داشتن پلاکاردی، خواهان واگذاری قطعی این شرکت شدند که مورد توجه سعید جلیلی قرار گرفت.

در این سفر تعداد از مدیران استان همچون مجتبی یوسفی، محمد امیر ۲ نماینده مردم اهواز در مجلس، رضا امینی شهردار اهواز، فلاحی مدیرکل سابق آموزش و پرورش خوزستان، سردارسعید قاسمی و جمعی از والدین شهدا، جاملیلی همراهی  کردند.

پیش از شروع مراسم، کریمی تبار و سپس سردار قاسمی به حمایت از جلیلی پرداختند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

بیش از ۱۰ هزار حامی جلیلی خود را به مصلی اهواز رسانده تا حمایت خود را از وی انجام دهند اگرچه گرمای هوا بسیار بالا و سیستم های خنک‌کنند جوابگوی تعداد حاضرین در مصلی را نداشت.

حضور پرشور بانوان با سر دادن شعار در حنایت از جلیلی از نکات بارز این مراسم بود.

آب آشامیدنی به میزان کافی در مصلی موجود بود و مردم از این موضوع خیالشان راحت بود.

سرویس ایاب و ذهاب برای انتقال مردم در ورودی های مصلی مستقر شده بود.

با درخواست سعید جلیلی نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت تپه برای دقایقی سخنرانی و مشکلات کارگران این شرکت را بیان کرد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی در جمع مردم اهواز اظهار داشت:  مردم خوزستان با داشتن آب، نفت و گاز و کشاورزی نباید در چنین شرایطی قرار داشته باشند. همچنین وضعیت بیکاری در این استان شایسته نیست.

وی بیان کرد: با ظرفیت های بزرگی که در خوزستان موجود است باید این استان جهش پیدا کند و اشتغال در این استان به نحو احسن انجام شود.

جلیلی‌گفت:  نفتی که با آن می توان هزاران شغل ایجاد کرد و تولید و صادرات آن را بیشتر کرد رسما دوستان، اظهار عجز می کردند.

وی بیان کرد: هشت سالی که اداره کشور در دستشان بود رشد اقتصادی کشور صفر و یا زیر صفر شد اما اکنون از این موارد چشم‌پوشی می کنند.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: در سال ۱۴۰۰، سید محرومان برگزیده شد و با تمام جهان تعامل کرد. وی باور داشت که نباید اقتصاد و معیشت مردم به سه کشور گره زده شود آن هم کشورهایی که بیشترین دشمنی را با ما دارند.

به گزارش ایرنا، «مسعود پزشکیان»، «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی»، «علیرضا زاکانی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» و «محمد باقر قالیباف»داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

نظر شما