شناسهٔ خبر: 67318317 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیل به تعدادی از روستاهای کجور مازندران خسارت زد

نوشهر - ایرنا - بخشدار کجور نوشهر اعلام کرد: سیل عصر امروز شنبه دوم تیرماه به نقاطی از روستاهای این بخش ییلاقی و کوهستانی خسارت زد.

صاحب‌خبر -

جواد عارفی‌نیا شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حادثه روستاهای نیتل، هزار خال، انگاس، صالحان، کنگر، انگیل و خاچک در محاصره سیل قرار گرفتند.

وی توضیح داد: سیل سبب تخریب دیواره و آبگرفتگی تعدادی از واحدهای مسکونی، چندین دستگاه پل و راه های روستایی این منطقه شده است.

بخشدار کجور نوشهر اظهار کرد : از زمان وقوع سیل همه اعضای ستاد مدیریت بحران در این بخش کوهستانی با بکارگیری ماشین آلات پیمانکاران خصوصی پای کار آمدند و تا حدودی تلاش کردند سطح خسارت های این بلای طبیعی را کاهش دهند.

بخشدار کجور از میزان خسارت های وارده متاثر از سیل اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: این خسارت ها به اطلاع مسوولان امر به ویژه رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان رسانده شده امیدوارم به زودی نتیجه دهد.

هواشناسی مازندران هم پیش از این با اشاره به تدوام ناپایداری‌های همرفتی، نسبت به وقوع سیلاب محلی و نقطه ای در دامنه ها و ارتفاعات این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را از بعدازظهر امروز شنبه تا روز یکشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار متناوب باران، رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی در طی امروز را ارتفاعات غربی و مرکزی استان و در روز یکشنبه را نیز در دامنه ها و ارتفاعات استان پیش بینی کرده است.

هواشناسی، آبگرفتگی‌ و احتمال وقوع سیلاب نقطه ای و محلی، پرآب شدن رودخانه‌ها، صاعقه‌ و ریزش‌سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی ذکر کرد.

بخش ییلاقی و کوهستانی کجور نوشهر با برخورداری از ۲ نقطه شهری و ۶۴ نقطه روستایی در فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.

نظر شما