شناسهٔ خبر: 67318295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

سه ویژگی باورنکردنی بوگاتی توربیون که از آن یک خودروی افسانه‌ای می‌سازند

صاحب‌خبر -

بوگاتی توربیون – Bugatti Tourbillon یک هایپرخودرو معمولی نیست و برخی ویژگی های آن کاملا گویای همین مساله خواهد بود. اینجا با سه نموه از ویژگی‌های استثنایی این هایپرخودرو فرانسوی آشنا خواهیم شد.

چند روز از رونمایی از جدیدترین هیولای رام نشدنی بوگاتی، یعنی مدل «توربیون» می‌گذرد و تکانه‌های این معرفی بزرگ هنوز به‌طور کامل فروکش نکرده‌اند. نام این خودرو از یک مکانیزم عملکرد منحصربفرد در برخی ساعت‌های مکانیکی لوکس برداشته شده و به‌خوبی گویای ظرافت و توجه به جزئیات در طراحی این هایپرخودرو است.

ویژگی های باورنکردنی بوگاتی توربیون که آن را به محصولی منحصربفرد تبدیل می‌کنند

مثل هر اتومبیل دیگری بوگاتی، مدل توربیون نیز محصولی تقریبا بی‌نقص بوده و همه‌چیز را به بهترین شکل به رانندگان ارائه می‌دهد. با این وجود برخی ویژگی های آن به‌حدی شگفت‌انگیز و خیره‌کننده هستند که مجال عرض اندام را از سایر بخش‌ها گرفته‌اند! در ادامه در بخش اخبار خودرو گجت نیوز سه نمونه از این ویژگی های جذاب بوگاتی توربیون را معرفی می‌کنیم که بدون شک آن را در تاریخ صنعت خودروسازی جاودانه خواهند ساخت.

پیشرانه هیبریدی باورنکردنی

با وجود آن که تمامی بخش‌های طراحی و ساخت بوگاتی توربیون استثنایی و بی‌رقیب است؛ اما بخش مهمی از هیجان شکل‌گرفته پیرامون آن به خاطر پیشرانه V16 جدیدش است! این پیشرانه جایگزین نمونه‌های W16 پیشین به کار رفته در هایپرخودروهای بوگاتی شده و قدرتی به مراتب بالاتر را ارائه می‌دهد.

پیشرانه V16 بوگاتی پیشرانه V16 بوگاتی

حجم 8.3 لیتری موتور درون‌سوز به‌کار رفته در بوگاتی توربیون آن را بالاتر از موتور 8 لیتری پیشین بوگاتی که در مدل بولاید به کار رفته بود به یکی از بزرگترین پیشرانه‌های صنعت اتومبیل‌سازی دنیا تبدیل می‌کند. این موتور تنفس طبیعی توانایی تولید قدرتی 1000 اسب بخاری را دارد و در کنار سه موتور الکتریکی، توان کلی را به 1800 اسب بخار می‌رساند.

طراحی داخلی شگفت‌انگیز

دستیابی به قدرت‌هایی 1000 یا حتی 2000 اسب بخاری برای هایپرخودروها اتفاق چندان تازه‌ای نیست! با این حال اوضاع زمانی متفاوت می‌شود که یک خودروساز همان اهمیتی که به موتور هایپرخودرو خود داده را برای طراحی کابین هم قائل باشد!

ویژگی بوگاتی توربیون ویژگی بوگاتی توربیون

بوگاتی ادعا کرده که در طراحی کابین و کلاستر بوگاتی توربیون بیشترین توجه را به جذابیت آن در گذر زمان معطوف کرده و به همین جهت، علیرغم آن که استفاده از صفحات لمسی در کابین را ایده‌ای جذاب در زمان حال می‌داند، معتقد است این سیستم‌ها جایی در طراحی هایپرخودروها در آینده نخواهند داشت.

در همین راستا، خودروساز محبوب فرانسوی برای ساخت کابین محصول جدیدش از همکاری ساعت سازان لوکس سوییسی بهره برده است.  طراحی کلاستر و آیتم‌های داشبورد این خودرو به‌طور کلی از تیتانیوم خواهد بود. با این وجود تزیینات یاقوت و یاقوت کبود نیز در گوشه و کنار بخش‌های مختلف آن حضور خواهند داشت!

ویژگی بوگاتی توربیون ویژگی بوگاتی توربیون

البته صفحه نمایش لمسی نیز همچنان بخشی از داشبورد Bugatti Tourbillon خواهد بود. با این وجود راننده می‌تواند آن را از دید مخفی کند؛ چراکه طراحی مسحورکننده کابین دستگاه را مخدوش می‌کند!

آیوداینامیک استثنایی

در کنار تمامی ویژگی های بصری و طراحی بوگاتی توربیون، این دستگاه در وهله اول همچنان یک هایپرخودرو است و وظیفه اصلی‌اش را نیز به بهترین شکل انجام می‌دهد. بیشینه سرعت این خودرو بالاتر از 400 کیلومتر بر ساعت اعلام شده و این رقم بدون در نظر گرفتن خواص آیروداینامیک استثنایی قابل دستیابی نیست!

آیروداینامیک Bugatti آیروداینامیک Bugatti

بوگاتی تاکید کرده که علیرغم طراحی بصری چشم‌نواز بوگاتی توربیون، تک تک سطوح، ورودی‌ها و دریچه‌های این خودرو به‌طور مجزا به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند که نیروهای آیروداینامیکی عظیم حین رانندگی با سرعت 400 کیلومتر را پخش کرده و ملزومات بهترین عملکرد ترمودینامیکی موتور افسارگسیخته V16 و باتری‌ها و موتور الکتریکی را برآورده کنند.

در کنار این طراحی خیره‌کننده صنعتی، هنر دیوانه‌وار خودروساز فرانسوی در ساخت اجزای مختلف بدنه نیز دیگر ویژگی بوگاتی توربیون است که باعث می‌شود نتوانید برای لحظه‌ای چشم از آن بردارید. رنگ‌بندی دوفازه و جلوپنجره نعلی شکل همچنان پای ثابت طراحی این خودرو هستند.

برای خرید یک بوگاتی توربیون چقدر پول کنار بگذاریم؟

حتما در جریان هستید که بوگاتی همواره خودروهایی با مشخصات فضایی را با قیمت‌هایی نجومی در اختیار مشتریانش قرار خواهد داد! بوگاتی توربیون نیز از این قضیه مستثنی نیست و با قیمتی که دارد حتی فراری و لامبورگینی را نیز شرمنده می‌کند!

اگر قصد دارید صاحب یکی از 250 دستگاه Bugatti Tourbillon دنیا باشید لازم است «حداقل» هزینه‌ای 3.8 میلیون یورویی برای خرید آن کنار بگذارید! نخستین سری از این خودروهای بوگاتی در سال 2026 روانه بازار خواهد شد. با این وجود تا زمان ورود این خودرو به بازار، این خودروساز فرانسوی احتمالا اتومبیلی دیوانه‌وارتر را رونمایی کرده است!

در گجت نیوز بخوانید:
گرانترین خودروهای بوگاتی در طول تاریخ با اسکوتر برقی بوگاتی Bytech 2023، برای همیشه با پنچرگیری خداحافظی کنید بوگاتی W16 میسترال؛ معرفی آخرین سنگر پیشرانه‌های 16 سیلندر + ویدیو

برچسب‌ها:

نظر شما