شناسهٔ خبر: 67318211 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

سالاد ماکارانی را اینبار با روشی متفاوت درست کنید!

سالاد ماکارانی یکی از سالادهای بسیار محبوب و پرطرفدار است که در این مطلب می‌توانید آن را با روشی متفاوت و خوشمزه درست کنید.

صاحب‌خبر -

فراروـ   سالاد‌ها همیشه محبوب‌اند! از پیش غذا گرفته تا مزه کنار غذا همیشه پای سالاد در میان است. اصلا وقتی روی میز یا سفره سالاد نباشد، انگار سفره یک چیز اساسی کم دارد. سالاد‌ها انقدر متنوع و هیجان انگیز و رنگارنگ هستند که تمامی ندارند. مثلا در رستوران‌ها معمولا یک میز مخصوص فقط به سالاد اختصاص دارد که هرکدامشان انگار دارند به شما چشمک می‌زنند. سالاد‌ها در اصل به عنوان پیش غذا سرو می‌شوند، اما بعضی وقت‌ها آنقدر چیز‌های خوشمزه و مقوی داخلشان هست که برای خودشان یک پا غذای اصلی به حساب می‌آیند. مثلا اگر سالاد سزار را تنها بخورید، آنقدر سیر می‌شوید که جا برای غذا نمی‌ماند، حالا سالاد ماکارانی که جای خودش را دارد. سالاد‌ها با انواع سبزیجات مثل خیار، گوجه، انواع کلم، کاهو، هویج، خیارشور، زیتون، تخم مرغ، سیب زمینی، فلفل دلمه‌ای، مرغ، قارچ و... تهیه می‌شوند و هرکدام سس‌های مخصوص به خود را دارند. سالاد ماکارانی یکی از انواع سالاد‌های محبوب و پرطرفدار است که پای ثابت مهمانی‌ها و جشن تولد‌ها است. معمولا سالاد ماکارانی را با یک روش تهیه می‌کنند، اما ما در این مطلب می‌خواهیم یک مدل سالاد ماکارانی خوشمزه را به شما آموزش بدهیم که طعم متفاوتی دارد و به امتحانش می‌ارزد، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

ماکارانی فرمی: ۱ بسته
ذرت پخته: یک و نیم پیمانه
نخود فرنگی پخته: یک و نیم پیمانه
هویج: ۲ عدد
ژامبون: ۸ ورق
خیارشور خرد شده: ۱ پیمانه
فلفل دلمه‌ای متوسط: ۱ عدد
گوجه فرنگی سفت: ۲ عدد
مغز تخمه آفتاب گردان: ۱ بسته
مواد لازم برای سس سالاد
پنیر خامه‌ای: ۲ قاشق غذاخوری سرپر
ماست پرچرب: ۴ قاشق غذاخوری
سس مایونز: ۵ قاشق غذاخوری سرپر
سس فرانسوی: ۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: نصف لیوان
نمک، پودر سیر، فلفل سیاه و پاپریکا: به میزان لازم

طرز تهیه

سالاد ماکارانی

برای درست کردن این سالاد ماکارانی ویژه ابتدا ماکارانی فرمی را با آب جوش و کمی نمک بجوشانید تا جایی که کاملا نرم شود، سپس ماکارانی را آبکش کنید و کمی آب سرد روی آن بریزید تا نشاسته اضافه شسته شود. اجازه بدهید آب اضافه ماکارانی کشیده شود، سپس آن را داخل یک کاسه بزرگ بریزید. در مرحله بعد ژامبون‌ها را خرد کنید و همراه با خیار شور خرد شده، فلفل دلمه‌ای خرد شده، هویج خرد شده، ذرت و نخود فرنگی پخته به ماکارانی اضافه کنید. گوجه‌ها را پوست کنید و برش بزنید، سپس تخم گوجه‌ها را جدا کنید و گوجه‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و همراه با مغز تخمه آفتاب گردان به مواد سالاد ماکارانی اضافه کنید.

در مرحله بعد باید سس سالاد را درست کنید. پنیر خامه‌ای، سس مایونز، سس فرانسوی، ماست پرچرب، جعفری خرد شده، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر را با هم مخلوط کنید و حسابی هم بزنید. حالا سس آماده را داخل کاسه مواد سالاد بریزید و با کمک دو قاشق بزرگ مواد را خوب هم بزنید و زیر و رو کنید تا همه مواد سالاد با سس به صورت یکنواخت مخلوط شود. سالاد را داخل ظرف سرو بریزید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا سالاد جا بیفتد، سپس سرو کنید، نوش جان.

نکات مهم
۱ـ می‌توانید گوجه فرنگی را از ترکیب این سالاد حذف کنید. اگر از گوجه استفاده می‌کنید، سالاد را بیشتر از ۱ روز در یخچال نگه‌داری نکنید.

۲ـ همیشه وقتی در تهیه غذا یا سالاد سس مایونز جزو مواد اولیه است، عده‌ای می‌پرسند، آیا می‌شود به جای آن از ماست استفاده کرد؟ این مسئله تا حدودی سلیقه‌ای است. اگر منع مصرف دارید یا اینکه به خاطر کالری بالای سس مایونز تمایلی به استفاده از آن را ندارید، می‌توانید ماست چکیده یا پرچرب را جایگزین کنید؛ اما ماست معمولاً آب می‌اندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود برای مهمانی‌ها این کار را انجام ندهید. همچنین می‌توانید میزان سس مایونز را نصف کنید و ماست پر چرب را با آن مخلوط کنید.

۳ـ ذرت یکی از دانه‌های خوراکی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در آشپزی کاربرد زیادی دارد. از دانه ذرت برای تهیه انواع سالاد سبزیجات، سوپ‌ها، خوراک مرغ، خورش، ماکارانی، فینگرفودها، سالاد الویه و سالاد ماکارانی و حتی در ترشی‌ها استفاده می‌شود. ما معمولا ذرت را به صورت قوطی‌های کنسرو از فروشگاه مواد غذایی یا به صورت منجمد و نیم‌پز از فروشگاه‌های سبزیجات تهیه می‌کنیم. اگر برای تهیه ذرت از خود بلال استفاده می‌کنید، باید بدانید که بهترین بلال برای تهیه ذرت، بلال‌های معروف به ذرت مکزیکی هستند که در مغازه‌های تره‌بار موجودند. بلال ذرت مکزیکی دارای دانه‌های درشت؛ شفاف و بسیار نرم و شیرین است که برای تهیه سالاد و استفاده در انواع غذا مناسب هستند. دانه‌های این نوع بلال به رنگ زرد روشن هستند و تیره نمی‌شوند.

۴ـ اگر از کنسرو ذرت و نخود فرنگی برای تهیه این سالاد استفاده می‌کنید، حتما قوطی‌ها را قبل از استفاده ۲۰ دقیقه بجوشانید.

 

نظر شما