شناسهٔ خبر: 67318194 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار قم:

پنج هزار و ۹۰۶ نفر از کارکنان و کارمندان قم مجرد هستند

استاندار قم گفت: مجموعاً ۵هزار و ۹۰۶ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان مجرد هستند که ۸۷ درصد از این افراد در ۴ دستگاه اجرایی مشغول به کار هستند.

صاحب‌خبر -

 استاندار قم در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: مجموعاً ۵هزار و ۹۰۶ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان مجرد هستند که ۵هزار ۱۴۸ نفر از این تعداد مربوط به ۴ دستگاه است.

سیدمحمدآقامیری اولویت جذب در دستگاه‌های اجرایی را به کارگیری متقاضیان متاهل دانست و گفت: مشوق‌های بسیار خوبی برای تاهل جوانان ایجاد شده که امیدواریم با بهره‌گیری از آنها، جوانان را هرچه بیشتر به ازدواج ترغیب کنیم.

وی در تشریح اقدامات انجام شده برای ازدواج آسان جوانان گفت: هر ازدواجی که در استان انجام بگیرد حداکثر ظرف سه ماه یک قطعه زمین برای احداث مسکن به زوجین تخصیص داده میشود و یا در ساختمان‌های در حال ساخت یک واحد به آنها تعلق میگیرد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های استان باید تمام امکانات خود را برای ازدواج جوانان به میدان بیاورند خاطرنشان کرد: باید برای ادامه روند ازدواج نیز برنامه‌ریزی‌های مناسبی داشته باشیم و نه اینکه تنها مجرد‌ها را به ازدواج تشویق کنیم و بعد از آن جوانان را به حال خود رها کنیم.

وی همچنین به موضوع ارائه تسهیلات و وام ازدواج در استان پرداخت و گفت: در دو سال گذشته به طور متوسط ماهانه ۶۰۰ واقعه ازدواج در استان انجام گرفته، اما تنها ۴۵۰ وام ازدواج ماهانه به زوجین پرداخت شده که باید هرچه سریع‌تر این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

نظر شما